Staţia de metrou Tudor Arghezi și parcarea de tip Park&Ride de lângă aceasta vor fi date în folosință pe 15 noiembrie, a anunţat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă. Inițial, trenurile vor circula la un interval de 8 minute, apoi din 4 în 4 minute.
Sistemul de automatizare nu este gata pentru noua stație, iar trenurile vor circula inițial în sistem de pendulă, a explicat directoarea Metrorex, Mariana Miclăuş.
Citește și: Peste 150 de medici rezidenți au luat un prim contact cu clinica de Stomatologie din Sectorul 4
„Sistemul de automatizare se află încă în lucru. Circulaţia se va face într-un sistem de pendulă, de la staţia Tudor Arghezi la staţia Berceni, urmând apoi ca preluarea fluxului de călători să se facă de la Berceni, în lung, până la staţia Pipera. (…) Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca acest sistem de semnalizare şi de automatizare să fie gata, astfel încât circulaţia să se desfăşoare în lung – Pipera – staţia Tudor Arghezi. Intervalul într-o primă fază va fi de opt minute, urmând apoi să reducem intervalul de circulaţie la patru minute”, a afirmat Mariana Miclăuş.
„Pe 15 noiembrie stația de metrou Tudor Argheși și park&ride-ul aferent vor fi funcționale. Marea problemă a problemelor tehnice pe care le-am avut, le-am rezolvat împreună cu Metrorex și Ministerul Transporturilor. Parcarea este și ea aproape gata. Vom putea găzdui peste 300 de mașini aici”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, în cadrul unei declarații de presă, făcute cu prilejul unei vizite tehnice, efectuate astăzi, 24 octombrie.
Primăria Sectorului 4 are în plan să extindă împreună cu Metrorex, magistrala M2 până în comuna Berceni. „Lucrăm împreună cu CJ Ilfov la studiul de fezabilitate pentru extinderea magistralei M2. De aici vom merge până în comuna Berceni”, a anunţat Daniel Băluţă.
„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze stația și parcarea, pentru că doar așa, putem reduce indicii de trafic din București. Evident că nu ne oprim aici și ne ocupăm, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea rețelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentația necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociați cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov. Toate acestea, precum și toate proiectele pe care le-am finalizat, au un element comun esențial: comunicarea și conlucrarea între autorități. Spre exemplu, avem proiecte comune cu Sectorul 3, cu Sectorul 5, pentru că doar împreună putem reuși!”, a declarat Daniel Băluță.
Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, a declarat că pe toate magistralele de metrou se transportă în medie 600.000 de călători pe zi.
Prezent la eveniment, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a apreciat impactul pe care stația de metrou Tudor Arghezi și parcarea park&ride aferentă acesteia îl vor avea asupra traficului rutier din sudul Bucureștiului.
„Dezvoltarea infrastructurii de metrou a fost, din păcate pentru noi, bucureștenii, o „rara avis” în ultimii 30 de ani. Iată însă că se întâmplă prin implicarea sectoarelor, prin implicarea domnului primar Daniel Băluță și a Metrorexului, cărora le mulțumesc pentru munca depusă. Iată că se pot face și proiecte integrate pentru transportul public în comun, întrucât altă soluție nu există, în condițiile în care Metrorex înregistrează un trafic de 600.000 de persoane pe zi. Ceea ce s-a întâmplat aici trebuie să se întâmple la fiecare capăt de metrou din București. Este un pionierat care a dat rezultate foarte bune și care trebuie preluat de către întreaga administrație a Bucureștiului. Avem nevoie de facilități de tip park&ride și avem nevoie de noi stații de metrou și de extinderea acestora”, a susținut prefectul Bucureștiului.
Recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice. Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Stației de metrou i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare. Aici, șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate își pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul. Parcarea și stația de metrou vor fi legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.