Într-un interviu acordat cotidianului Libertatea, Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri și inginerul Radu Răcănel, cei care au semnat expertiza de la planșeul Unirii, spun că poarta de gabarit de la Pasajul Unirii a fost făcută corespunzător și că și-a făcut treaba.
Concluzia inginerilor specialiști este aceea că întreaga Piață a Unirii stă pe un postament de beton, neîntreținut de circa 100 de ani.
Citește și: Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a semnat în cartea de condoleanțe de la Ambasada Turciei în România
În privința Pasajului Unirii, aceștia au opinat: “E foarte bine că s-au făcut reparații, dar nu putem spune că structura a fost reabilitată sau consolidată, pentru că nu s-a intervenit la structura de rezistență. De pe pereții laterali se desprindeau bucăți de granit. Și bucăți mai mari sau mai mici de sus! Lucrările trebuiau făcute. Reabilitarea urmează în faza a doua”.
Radu Răcănel a pomenit și despre accidentele produse la pasaj. “Am auzit sugestii cum că poarta de gabarit nu era corespunzătoare. Nu e adevărat. Rolul porții de gabarit, în cazul structurilor de poduri, e să protejeze structura, ca sub nicio formă vehiculul să ajungă să lovească structura. Accidente au avut loc și înainte de lucrările de la pasaj, dar nu erau la fel de mult mediatizate. Gândirea lui Ceaușescu cred că a fost ca acea zonă să fie de promenadă, nu ca să se vânture pe acolo TIR-uri și alte vehicule grele”. Apoi, referindu-se la accidentul din decembrie al autocarului din Grecia, în urma căruia un turist a decedat, acesta a punctat: „Poarta a fost făcută corespunzător dintr-un material corespunzător. Dovadă că nu a cedat din fundație. Dar nu s-a întâmplat asta. Ea s-a deformat. Și-a făcut treaba: a oprit acel vehicul să lovească structura. Și-a îndeplinit funcțiunea. Nu se poate material mai ușor”.