Pentru al treilea an consecutiv, continuă în Sectorul 4 procesul digitalizării totale a interacţiunilor dintre administraţia locală şi cetăţeni.
Început la 1 ianurie 2022, acest efort comun depus de către membrii comunităţii Sectorului 4 presupune renunţarea la ghişeele fizice şi implicit la statul la coadă, fapt ce însemna, la fiecare debut de an, nervi, aglomeraţie şi timp pierdut.
Citește și: La Maternitatea Bucur au venit pe lume primii copii ai Sectorului 4, din 2024, printre focuri de artificii
Toate aceste lucruri sunt însă doar amintiri, întrucât cetăţenii folosesc platformele electronice pe care le au la dispoziţie, atât pentru interacţiunile curente cu administraţia locală, cât şi pentru achitarea impozitelor şi taxelor locale sau a taxelor pentru utilizarea locurilor de parcare de reşedinţă.
Spre exemplu, taxele şi impozitele locale pot fi achitate în mod simplu, de acasă sau de la serviciu, fără ca oamenii să mai bată drumul către sediile administraţiei locale, utilizând aplicaţia de mobil “Primăria Sectorului 4”, ori accesând adresa web http://taxeimpozite.ps4.ro. În plus, cetăţenii pot accesa şi site-ul www.ghiseul.ro sau pot alege variantele de plată tradiţionale – prin mandat postal sau prin ordin de plată.
Persoanele care întâmpină însă dificultăţi în a accesa mediul online vor fi sprijinite şi anul acesta, având la dispoziţie, doar pe raza Sectorului 4, aproximativ 200 de aparate de tip SelfPay, destinate pentru plata taxelor şi a impozitelor locale, amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4.
Astfel, zece dintre acestea sunt montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât şi la etajul 1, în zona patinoarului. Asemenea aparate se regăsesc şi în următoarele locaţii: Sun Plaza, Piaţa Progresul, Piaţa Apărătorii Patriei, Piaţa Sudului, Piaţa Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum şi în benzinării şi supermarket-uri de pe raza sectorului.
Practic, prin introducerea în reţeua de plăţi a aparatelor de tip SelfPay, a fost suplimentată semnificativ capacitatea “punctelor” în care cetăţenii îşi pot îndeplini obligaţiile către bugetul de stat, fără să fie nevoiţi să stea cu orele la coadă afară, în frig. În total, la nivel naţional, există aproximativ 10.750 de astfel de staţii de plată, în timp ce în Bucureşti, numărul acestora depăşeşte 1.300.
Serviciul de plată a taxelor şi impozitelor locale este disponibil inclusiv în benzinăriile OMV din toată ţara, la ghişeele Westaco, precum şi în toate staţiile de metrou din Bucureşti, care găzduiesc, de aseamenea, aparate de plată de tip Selfpay.
Digitalizarea administraţiei Sectorului 4, începută în anul 2022, vizează toate interacţiunile cu administraţia locală a Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, fie că vorbim de acte pentru maşini sau proprietăţi, certificate şi autorizaţii de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărţilor de identitate etc. Practic, tehnologia a fost pusă în serviciul cetăţenilor, pentru ca oamenii să îşi poată rezolva toate problemele din zona administraţiei comod, rapid, din orice loc al lumii, prin intermediul a doar câteva click-uri.
Totodată, în sprijinul celor care nu reuşesc să folosească din start această modalitate, Sectorul 4 a înfiinţat “Centrul de interacţiune cu cetăţenii Sectorului 4” (Biroul Unic). Amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind condiţii moderne şi civilizate, Centrul are 16 birouri specializate, unde angajaţii Primăriei îi consiliază pe cetăţeni în eliberarea actelor şi a acordurilor pe care aceştia le solicită.