Distracția continuă! Numai într-o singură zi – luni, 23 ianuarie 2023 – în București au deraiat trei tramvaie, iar în această dimineață, alte două au sărit de pe șine.
Miercuri dimineață, la ora 06:27, STB anunța că linia de tramvai 27 este blocată în zona Bulevardul Camil Ressu/ Bulevardul Nicolae Grigorescu, pe sensul spre Calea Dudești. Motivul: deraiere. Puțin mai târziu, ora 09:07, STB a anunțat într-o postare pe pagina de Twiter că, linia de tramvai 36 este blocată la plecarea de la capătul de linie Republica. Motivul: deraiere.
Citește și: Senzații tari cu STB – 3 tramvaie deraiate într-o singură zi!
Așadar, astăzi, 25 ianuarie, au deraiat, deocamdată, doar două tramvaie! Ziua de luni, 23 ianuarie 2023, a fost una plină de incidente ce implică tramvaiele din Capitală. Trei tramvaie au sărit de pe șine, în trei zone diferite ale orașului, la un interval de câteva ore:
- Un tramvai a deraiat pe linia 27, pe bulevardul Theodor Pallady, aproape de ieșirea din Capitală spre Autostrada Soarelui.
- Un alt tramvai a deraiat în zona Bucur Obor.
- Al treilea tramvai a deraiat la Piața Sudului.
Este evident că există o problemă uriașă a șinelor de tramvai, dezastruoase, care se întind pe o suprafață periculos de mare din rețeaua de cale ferată urbană a Capitalei. Șine de tramvai din care bucățile fie lipsesc, fie se îndreaptă ca iataganele spre anvelope sau chiar spre podeaua vreunui mijloc de transport mai lipsit de noroc.
“Aproape toate șinele de tramvai din sectorul nostru sunt un pericol public! Mă refer la șinele de pe șoseaua Pantelimon, șoseaua Colentina, bulevardul Basarabia, bulevardul Barbu Văcărescu, bulevardul Dimitrie Pompei, bulevardul Chișinău, bulevardul Lacul Tei, strada Maica Domnului, strada Lizeanu și strada Reînvierii! Singura zonă cât de cât acceptabilă este pe șoseaua Petricani! În rest, numărăm zilele și orele până când vom avea un Breaking News tragic! Faceți ceva cu ele că de peste 10 ani vatmanii raportează zilnic probleme pe aceste șine! Ce facem când se va răsturna un tramvai? Câte semnale de alarmă să mai tragem? Așteptați să se întâmple o tragedie pentru a acționa”? – este mesajul de pe grupul de facebook Info Trafic Rutier – Bucuresti si Ilfov / Accidente / Filmari / Radare al utilizatorului Felix Costin, care este înscris și în grupul Ești din Sectorul 4, și care este angajat la STB!
În București sunt 50 de kilometri de șină de tramvai care are nevoie urgentă de reabilitare și despre care primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, promitea la un moment dat că se repară într-un an.
Într-o altă serie de imagini, Felix Costin vorbește despre pericolul și mai mare care apare când se lasă întunericul: „Acum, când este ora 18:00, vreau să vă arăt că lucrurile sunt mai grave după lăsarea întunericului! Vatmanii sunt cu ochii cât cepele pentru a evita răsturnarea tramvaielor! Trezirea domnilor din administrație, până nu e prea târziu! Nu vrem să asistăm la noi deraieri, accidente sau drame produse pe șinele astea! Opriți tramvaiele câteva luni, înlocuiți terasamentul, șinele și celelalte componente, apoi reluați circulația tramvaielor! Ce e așa greu”?
Cele mai degradate șine de tramvai din București
STB anunța, în iunie anul trecut, că a finalizat studiile de fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 kilometri de rețea, ceea ce reprezintă mai mult de o treime din totalul de cale ferată urbană din București. Multe sunt tronsoane realizate între anii 1975 – 1985, care nu au fost niciodată reabilitate, și care sunt acum într-o stare tehnică improprie circulaţiei tramvaielor.
În noiembrie 2022, Primăria Capitalei anunța că a lansat licitația pentru modernizarea a 44 km de linie de tramvai, valoarea estimată a contractului fiind de aproape 1,9 miliarde lei. Cele mai degradate linii de tramvai din București sunt pe:
Bulevardul Th. Pallady
Bulevardul 1 Decembrie 1918
Bulevardul Basarabia
Calea Călărașilor
Bulevardul Corneliu Coposu
Bulevardul Pache Protopopescu,
Strada Traian
Bulevardul Expoziției
Tot la sfârșitul anului 2022, STB anunța că va cumpăra aproape 1.300 de tone de șină, cu o valoare de peste două milioane de euro.
“Aviz celor responsabili: când o să deraieze un tramvai și o să fie victime, să nu ziceți că n-ați știut! Soluția este să vă apucați urgent de reabilitarea serioasă a tuturor șinelor! Nu în februarie, nu în martie, nu la anu’! Acum, astăzi, până nu o să avem victime” – este apelul disperat lansat de Felix Costin, pe mai multe grupuri din social media!