Circa 200 de solicitări de avize, depuse de la începutul lunii august și până la finele lui septembrie, nu au fost luate în discuție și soluționate de către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Capitalei, în urma unei adrese imperative a primarului general Nicușor Dan.
Printre acestea se află și avizul solicitat de către Primăria Sectorului 4, în vederea obținerii autorizației de construire pentru lucrările de înlocuire a Planșeului Unirii, a declarat consilierul municipal PSD Valeriu Șuhan.
Citește și: Rea voință sau incompetență? Ce diferență este între urgența Podul Grant și urgența Planșeul Unirii?
„E vorba despre o notă, pe care distinsul domn primar general a trimis-o Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, prin care le-a solicitat ca, în cadrul Comisiei de Circulație, să suspende emiterea de acorduri de principiu și de avize privind CUT, PUZ și DTAC. Aproape 200 de solicitări de reglementare au fost refuzate a fi luate în discuție, tocmai ca urmare intervenției exprese a primarului general. Unul dintre dosare, care nu au fost luate in discuție, se referă exact la repararea Planșeului de la Piața Unirii.
Domnul primar general, în mod public, solicită Primăriei Sectorului 4 să-i prezinte avizele, pentru a putea fi în măsură să elibereze autorizația de construire pentru începerea lucrărilor la Planșeul Unirii, dar, în același timp, același domn Nicușor Dan dă o dispoziție expresă, prin care prin care suspendă emiterea de avize, deci ia posibilitatea Comisiei să emită un astfel de aviz”, a declarat Valeriu Șuhan, în plenul ședinței extraordinare a Consiliului General.
Primăria Sectorului 4 trebuie să ofere Primăriei Municipiului Bucureşti informații detaliate despre spațiile verzi din zona Unirii și despre liniile de tramvai, care ar urma să traverseze Piața Unirii, asigurând legătura între liniile 32 și 21, a susținut consilierul municipal USR Nicorel Nicorescu.
„Aici, în instituția PMB, nu putem emitem opinii foarte clare, dacă documentațiile nu sunt complete. Și, mai ales într-o locație atât de importantă cum este Piața Unirii, unde trebuie să știm, cu siguranță, dacă spațiul verde va rămâne exact ca acum sau va fi modificat, prin proiectul pe care îl duce la îndeplinire Primăria Sectorului 4, dacă se are în vedere tranversarea liniei de tramvai, așa cum a fost în discuție, pentru a uni zona de nord – nord-est cu sud-vestul Capitalei, și asa mai departe. Deci, sunt lucruri importante de care ar trebui să ne asigurăm că le avem la dispoziție, în Primăria Generală”, a declarat Nicorescu, în plenul Consiliului General, făcând jocul lui Nicușor Dan și venind cu solicitări suplimentare.
Dezbaterile din Consiliul General al Municipiului București au fost prilejuite de discutarea și adoptarea unui Proiect de hotărâre privind inițierea colaborării dintre Municipiul București, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administrației și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București în vederea elaborării și implementării Planului Urbanistic Zonal: Regenerare la nivel metropolitan a coridorului râului Dâmbovița – Plan Dâmbovița 2050 și stabilirii zonei de reglementare PUZ ca zonă strategică de coordonare.
În context, ar trebui notat faptul că, în 2023 prin votul Consiliului General al Municipiului București, zona de la Piața Unirii a fost trecută din administrarea Primăriei Municipiului Bucureşti în administrarea Primăriei Sectorului 4, tocmai pentru executarea de lucrări la Planșeul și la Pasajul Unirii.
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat că este gata pentru demararea lucrărilor, dar Municipalitatea întârzie eliberarea autorizației de construire, în acest scop.
Primarul general Nicușor Dan susține că documentația depusă de către Primăria Sectorului 4 pentru obținerea autorizației de construire este incompletă, neavând toate avizele necesare.
Cu toate acestea, singurele avize care lipsesc sunt cele care țin de instituții din subordinea Primăriei Capitalei, precum ALPAB, Direcția de Mediu și Comisia Tehnică de Circulație. Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 sunt plimbați între aceste instituții, care nu eliberează avizele, tocmai la intervenția primarului general.
De menționat că, într-o situație mult mai relaxată, în care nimic nu reclama urgența, Nicușor Dan a semnat pentru eliberarea autorizației de construire la Podul Grant, obiectiv aflat, în marea lui majoritate, în clasa tehnica III corespunzătoare unei “STĂRI TEHNICE SATISFĂCĂTOARE”, la cererea Administrației Străzilor București, societate în fruntea căreia a fost chiar Nicușor Dan, motiv pentru care primarul general este cercetat de ANI!