Un nou sediu pentru Serviciul de eliberare a paşapoartelor, în mall-ul ParkLake

3847
serviciul-eliberare-pasapoarte-1

Un nou sediu pentru Serviciul de eliberare a paşapoartelor se va deschide săptămâna viitoare în mall-ul ParkLake, urmând să fie relocate acolo sediile din Şoseaua Pipera şi din Piaţa Amzei.

După deschiderea acestui nou sediu, pentru regiunea Bucureşti-Ilfov vor fi eliberate paşapoarte doar în două puncte: în ParkLake şi în mall-ul Plaza România.

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, noul sediu al Serviciului de eliberare a paşapoartelor din ParkLake se va deschide luni, 16 iulie, iar acolo se vor muta sediile din Şoseaua Pipera şi din Piaţa Amzei.

Reprezentanţii instituţiei precizează că cetăţenii care au depus până în prezent sau vor depune în următoarele zile cereri pentru eliberarea paşapoartelor la sediile vechi şi le vor putea ridica din punctul de lucru din ParkLake săptămâna viitoare.

Citește și: Veste primită de toţi cei care au paşapoarte pe cale să expire

După deschiderea noului spaţiu, pentru regiunea Bucureşti-Ilfov vor fi primite solicitări şi se vor elibera paşapoarte numai în două puncte: în mall-ul ParkLake din Sectorul 3, unde vor funcţiona 14 ghişee de primiri cereri şi trei ghişee de eliberări paşapoarte, şi în Plaza România din Sectorul 6, în care funcţionează 20 de ghişee de primiri cereri şi trei ghişee de eliberări paşapoarte.

Demersurile pentru deschiderea punctului de lucru din ParkLake au fost făcute de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti în urma solicitării ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, de a identifica soluţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a activităţii de eliberare a paşapoartelor şi pentru reducerea timpului de aşteptare la ghişee”, transmite MAI.

Plata taxei pentru obţinerea paşaportului se poate face online, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului, de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament bancar, prin mandat poştal la orice Oficiu Poştal sau în numerar sau după caz prin intermediul POS-urilor la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, la casieriile Instituţiilor Prefectului şi la casieriile unităţilor CEC BANK.

Sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Plaza România a fost deschis anul trecut după o serie de amânări, preluând activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, respectiv cele situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6. Acestea şi-au încetat activitatea odată cu deschiderea noului sediu. Aici, programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi.

Citește și: Litera “î”, eliminată. Mii de români vor trebui să își schimbe buletinele și restul documentelor

Vara trecută, la sediul pentru eliberarea paşapoartelor din Pipera s-au format cozi de sute de oameni, care veneau cu câteva ore bune înainte de începerea programului pentru a fi siguri că prind loc în faţă şi scapă de lunga aşteptare pentru depunerea actelor. În timp ce la sediul din Pipera erau procesate peste 900 de cereri pe zi, la celelalte patru birouri nu erau procesate mai mult de 100 de solicitări.