S-a trecut la faza pe amenințări: „Dacă tramvaiele noi nu circulă de Ziua Națională, întrerupem livrările și ne judecăm”

2438

Astra Arad va întrerupe livrarea tramvaielor noi și va acționa în judecată Primăria Capitalei dacă tramvaiele noi nu vor circula de 1 decembrie, Ziua Națională a României, a anunțat Valer Blidar, patronul producătorului care a livrat deja 13 unități din comanda de 100 de tramvaie noi.

N-a fost septembrie, n-a fost octombrie, n-a fost noiembrie! Acum, se speră să fie măcar decembrie! Blidar a explicat vineri, la B1TV, că tramvaiele noi pentru București din gama Imperio Metropolitan de 36 de metri lungime respectă caietul de sarcini, au omologare de la instituții europene recunoscute, iar cele mai importante componente sunt originale din Germania, marca Siemens, mai ales cele 4 motoare.

Citește și: Sectorul 4 începe reabilitarea termică a primelor 158 de blocuri cu bani din PNRR

Ultimatumul producătorului către PMB vine după ce, în urmă cu o săptămână, Comisia de recepție a solicitat Autorității Feroviare Române din subordinea Ministerului Transporturilor să clarifice „cu celeritate și fără echivoc” dacă tramvaiele noi Astra Imperio Metropolitan București 2021 sunt sau nu omologate.

Valer Blidar a afirmat: „De la asociatul nostru din China, CRRC luăm doar aerul condiționat, atât, pe care îl luam oricum din Germania, de la aceeași firmă. Aerul condiționat nu este un element critic, nu ține de siguranța circulației. Toate elementele  – boghiuri, frâne, roți – sunt din Germania. Dacă Primăria nu acceptă tramvaiele vom întrerupe fabricația, ne vom judeca, vom aduce experți din Elveția, Germania, din afară să nu poată fi suspectați de corupție și cred că vom câștiga. Eu știu ce produs face. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel”.

Întrebat ce se întâmplă dacă la sfârșitul lunii nu circulă tramvaiele, așa cum estima Primarul General, Nicușor Dan, Blidar a răspuns: „Domnule, dacă nu circulă la 1 Decembrie noi nu mai livrăm și ne judecăm”. Publicația Club Feroviar a arătat, vineri, că AFER (Autoritatea Feroviară Română) a transmis PMB confirmarea omologării tramvaielor Astra pentru București. Aceste tramvaie ar urma să fie direcționate și pe liniile 1 și 10, care circulă prin sectorul 4. Și mai există o problemă, cea a peroanelor prea scurte pentru noile garnituri. Modernizarea peroanelor, de pe linia 41, a început târziu și nu este încă gata.

Patronul Astra Arad a acuzat comisia de licitație din mandatul Gabrielei Firea de trucarea procedurii. În prezent, Municipalitatea plătește de la buget corecții de circa 90 de milioane de lei, 10% din valoarea contractului din cauza nerespectării procedurilor de atribuire.