Stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala M2 Berceni – Pipera va fi pusă în funcțiune în cel mult două luni, a dat asigurări Mariana Miclăuș, șefa Metrorex .
Este prima stație construită de autoritățile locale, anume de Primăria Sectorului 4, și nu de Metrorex, iar lucrările au fost realizate de o asociere de firme din România.
Citește și: Nicușor Dan anunță startul tratamentelor de combatere a țânțarilor în Capitală
Stația de metrou este la o distanță de aproximativ 1,3 kilometri față de capătul de linie Berceni, lângă Centura Capitalei, și va avea în imediata apropiere o parcare pentru navetiști de tip Park&Ride cu peste 350 de locuri.
„Am realizat probele, testele, a fost semnat procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor cu obiecțiuni, încă nu a fost terminat sistemul de automatizare a traficului, dar în paralel, Primăria Sectorului 4 cu care avem această lucrare în asociere face demersuri ca investiția să fie transferată la Ministerul Transporturilor, la Metrorex, după care va fi pusă în funcțiune, stația cu interstație de 1,6 kilometri. Cred că în cel mult două luni vom putea să reluăm investiția și să o punem în funcțiune cu călători”, a declarat Mariana Miclăuș.
Linia de metrou și stația Tudor Arghezi sunt construite la suprafață, iar investiția s-a făcut cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Constructorul este o asociere de firme românești: Somet – Tiab-UTI-Construcții Erbașu, iar testele durează o lună, două. „Testele pot dura cel puțin două luni în funcție de rezultatele de atingere a parametrilor tehnici proiectați, adică în trimestrul 2 din 2023, martie, aprilie”, spune Mariana Miclăuș.
Primăria Sectorului 4 a finalizat Studiul de Prefezabilitate pentru extinderea Magistralei M2 Berceni – Pipera cu încă trei stații în Comuna Berceni, județul Ilfov. Practic, Magistrala M2, cea mai aglomerată linie de metrou din București, va trece dincolo de Centura București, de unde poate deservi 10.000 călători/zi. M2 Berceni – Pipera transporta înainte de pandemie aproape 300.000 călători/zi, din cei 650.000 pe cele 4 linii. Metrorex a ratat finanțarea europeană prin POIM pentru lucrări de modernizare a șinei care să permită reducerea intervalului de sosire în stații la 90 de secunde.