Metrorex anunță că în februarie se va finaliza implementarea sistemului de automatizare la stația de metrou Tudor Arghezi

532

După mai multe amânări de termene, Metrorex a anunțat că luna viitoare ar urma să fie finalizată implementarea sistemului de automatizare și siguranță a traficului la stația de metrou Tudor Arghezi, ceea ce ar permite succedarea trenurilor la 4 minute.

Informația a fost dezvăluită de reprezentanții companiei la solicitarea postului Radio România.

Citește și: Facturi uriașe la întreținere pentru bucureștenii care locuiesc la bloc, ”cadoul” de la Termoenergetica: ”Astea sunt prețurile

Inaugurată în noiembrie 2024, stația de metrou Tudor Arghezi nu este, încă, pe deplin operațională. Trenurile de metrou vin la intervale de 8 minute și îi lasă pe călători în stația următoare, Berceni. De acolo oamenii trebuie să schimbe peronul pentru a lua trenul care să îi ducă mai departe. Situația este similară și în sens invers. Acest lucru se întâmplă pentru că sistemul de siguranță și automatizare a traficului nu este pe deplin implementat.

Reprezentanții Metrorex au lansat de-a lungul timpului mai multe termene pentru terminarea acestor lucrări. Potrivit Radio România, aceștia susțin acum că problema va fi rezolvată luna viitoare, astfel încât să se poată circula pe ambele linii la câte 4 minute.

Valoarea totală a proiectului este de circa 50 milioane de euro, dintre care 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar cofinanțarea de 15% a fost asigurată de către Primăria Sectorului 4.

Împreună cu linia de legătură, noua stație are o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați, între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, și are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E. Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni.

Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care ușurează accesul persoanelor cu dizabilități. Pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

Anul acesta, Primăria Sectorului 4 va lansa licitația pentru construirea a încă trei stații pe tronsonul M 2 Berceni-Pipera. Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat și aprobat de către Metrorex.