Ultimul pas procedural înainte de fi puse în circulație tramvaiele Imperio de la Astra Vagoane Arad ar urma să se consume în după-amiaza zilei de miercuri, 7 decembrie, iar dacă se va semna procesul verbal, acestea vor putea ieși în câteva zile în trafic.
Comisia de Recepție este convocată de la ora 16.00 pentru a verifica dacă tramvaiul Astra Imperio respectă cerințele din caietul de sarcini.
Până acum au ajuns în București 15 tramvaie care au ieșit de câteva ori în probe pe traseele 41 și 1, însă stau depozitate în depoul Alexandria.
Comisia de recepție, convocată din nou, pentru miercuri 7 decembrie
Primarul General, Nicușor Dan a convocat din nou, pentru azi, 7 decembrie, Comisia de Recepție din cadrul PMB și a precizat că procedura este aproape finalizată, și că s-ar putea încheia.
“A fost o discuție la care am participat, s-au mai adus documente clarificatoare între Comisia de Recepție și cei de la Astra Arad, miercuri este convocată o nouă comisie, oficială, la ora 16 00 și așteptăm. Este o decizie pe care o ia Comisia, pot să vă spun că suntem aproape. O să le vedem pe traseu. Sunt 15 tramvaie venite.
Este o chestiune care nu ține de tramvai, ci de hârtiile pe care trebuie să le facem. Un tramvai are cam 20 000 de componente. De la licitația din 2018, piața s-a mai schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care Astra a adus-o de atunci față de oferta făcută trebuie să existe și o aprobare de la Autoritatea Feroviară (AFER) și asta înseamnă un mare circuit de hârtii și asta s-a realizat în mare parte. Vina fostului primar este că nu a atribuit direct contractul către Astra Arad, așa cum a decis Curtea de Apel București, a explicat Nicușor Dan, citat de Economendia.
Primul termen pe care Primarul General, Nicușor Dan l-a promis pentru circulația tramvaielor noi a fost luna septembrie. Abia la sfârșitul lunii trecute, Autoritatea Feroviară Română a omologat tramvaiele Astrav pentru București.
Primele 20 de tramvaie noi vor circula la început pe linia 41. Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 870 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. Inelul principal al Capitalei are 26 km.
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.