Pasajul Olteniței, sensul giratoriu suspendat de la ieșirea din Popești Leordeni, cel mai mare de pe Centura Capitalei, va fi inaugurat până cel târziu la 28 mai! Anunțul oficial a fost făcut de către Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Oficialul de la Transporturi a prezentat stadiul lucrărilor la acest obiectiv de investiții și a anunțat, totodată, faptul că odată cu recepția pasajului, vor fi dați în trafic și 3,6 kilometri din șoseaua ocolitoare a Bucureștiului, unde au fost executate lucrări de lărgire la patru benzi.
Citește și: Sectorul 4 pune la dispoziția posesorilor de autoturisme blocatoare pentru parcările de reședință
Conform lui Scrioșteanu, la acest moment, pe șantierul Pasajului Olteniței – Popeşti Leordeni se execută următoarele lucrări:
– se pregătește proiectul pentru testarea dinamică și statică a pasajului;
– se așterne ultimul strat de asfalt pe Centura București pe partea dreaptă, sensul de mers Popești-Leordeni către Berceni şi se va continua cu așternerea şi pe partea stângă pe timpul nopții;
– se așterne asfalt de tip BA8 pe trotuare pe partea stângă a Centurii București;
– se așterne primul strat de asfalt pe girația dinspre Popești-Leordeni;
– se lucrează la montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe rampele de acces şi inelul central;
– se aplică protecția anticorozivă pe pasaj, până în prezent fiind vopsit 30%;
– se află în curs de finalizare montarea stâlpilor de iluminat și a lămpilor (98%);
– se montează parapetul direcțional de tip H4b pe toate rampele de acces și pe sensul giratoriu suspendat şi parapetul pietonal aferent trotuarului;
– se execută lucrări de betonare a fundațiilor scărilor de acces pe trotuarul pasajului;
– se realizează conexiunea gurilor de scurgere de la marginea părții carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafață;
– continuă lucrările necesare acceselor la proprietăți, cele de pe Centura București (partea stângă) executându-se atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții, acolo unde nu se poate asigura circulație alternativă, pentru a reduce la minim perturbarea activității societăților comerciale existente;
– se realizează fundația de balast pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 0+500 al DN4popesti leordeni (zona mediană);
– se află în curs de finalizare realizarea stratului de beton al trotuarului aferent Centurii București (partea stângă);
– s-a finalizat montarea parapetului direcțional și a elementelor reflectorizante pe toată lungimea Centurii București (partea dreaptă);
– s-a finalizat montarea celor 3 separatoare de hidrocarburi și s-au montat cele 6 pompe cu care este echipat bazinul de retenție;
– s-a finalizat execuția fundațiilor consolelor pentru susținerea panourilor de orientare și reglementare, care vor fi montate pe acestea;
– a început realizarea marcajelor rutiere permanente.
Tocmai se fac și ultimele teste
„Odată cu darea în trafic a pasajului Olteniței – Popești-Leordeni, care va avea loc maximum între 25 – 28 mai, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi + 1,6 km modernizați din DN4, pentru care, după așternerea ultimului strat de asfalt, se efectuează testul SRT (Skid Resistance Test) care măsoară rugozitatea drumului pentru verificarea aderenței la frânare, precum și testul cu pata de nisip pentru verificarea adâncimii medie a macrotexturii”, a spus oficialul din Transporturi, conform popestilive.ro, care citează pe economica.net.
Pasajul Olteniței (Popești Leordeni) este cel mai mare de pe Centura Capitalei și este construit de o firmă din Italia. Oferta desemnată câştigătoare a fost cea depusa de ITINERA SPA. Valoarea de semnare a contractului este de 169,5 milioane de lei fără TVA.