Sindicaliştii de la metrou pichetează Ministerul Transporturilor joi şi vineri. Astăzi, protestul a durat până la ora 14:00.
O delegaţie a Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) a fost primită joi de către secretarul de stat Dragoş Titea, responsabil cu atribuţii pe domeniul feroviar, informează Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor, prin reprezentaţii din Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA), va solicita Consiliului de Administraţie al Metrorex să întocmească evaluarea activităţii directorului general, la solicitatea sindicaliştilor, informează un comunicat al ministerului.
Evaluarea va fi prezentată în cadrul următoarei şedinţe AGA, iar raport asupra activităţii de administrare va include şi informaţii referitoare la execuţia contractului de mandat al directorului general al societăţii. Totodată, în perioada următoare, Corpul de Control al ministrului va efectua un control tematic cu privire la aspectele semnalate de către membrii organizaţiei sindicale.
Citește și: O nouă structură a Direcției Generale de Poliție Locală sector 4 – Patrula Stradală. Ce riscă șoferii!
În jur de 50 de sindicalişti de la metrou au pichetat joi Ministerul Transporturilor. Protestul a fost determinat de indiferenţă şi de lipsa dialogului social, a declarat liderul sindicatului de la metrou Ion Rădoi. Sindicaliştii de la Unitatea-Sindicatul Liber din Metrou (USLM) pichetează Ministerul Transporturilor, acuzând indiferenţa autorităţilor faţă de problemele grave cu care se confruntă metroul din Capitală.
Preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi, a declarat miercuri că toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie. Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.
Pe 26 ianuarie 2019, un tren a deraiat şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depou, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul, care circula fără călători la momentul respectiv, este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului. Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi din cauză că, deşi o garnitură spaniolă a deraiat la depoul Berceni la finele lunii ianuarie, conducerea Metrorex ar refuză să ia măsuri pentru evitarea altor accidente.
Aceştia au precizat trenul distrus a costat şase milioane de euro. “Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi”, a arătat Ion Rădoi, preşedintele sindicatului. Un alt sindicalist a povestit că mecanicul trenului a scăpat cu viaţă pentru că a luat-o la fugă prin tren, spre partea din spate a garniturii. “Colegul nostru din acest tren a avut la dispoziţie 26 de secunde pentru a-şi salva viaţa”, a precizat sindicalistul. În replică, Metrorex a arătat că nu a primit până în prezent concluziile Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) privind cauzele incidentului din 26 ianuarie. „Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenţia conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de o comisie numită de AGIFER.
Cercetarea efectuată de Agenţia de Investigare Feroviară Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfăşurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituţiei abilitate”, au transmis reprezentanţii Metrorex.