Auchan spune că a investit 5 milioane de euro în remodelarea magazinului său din Berceni

1414

Auchan anunță că a investit 5 milioane de euro în remodelarea magazinului său din cartierul Berceni, urmând să reproducă modelul și în alte hypermarketuri. Din punct de vedere al expansiunii, focusul este însă pe supermarketurile de mari dimensiuni.

Comerț clasic, servicii extinse și inedite (precum închirirea de unelte, spre exemplu), zonă de pregătire a comenzilor pentru delivery sau pick up, enterteinment și hub de producție (preparate din carne, prăjituri, pâine etc produse în unele magazine spre a fi livrate inclusiv în alte magazine Auchan din proximitate).

Citește și: VIDEO / Pasajul „Europa Unită” a intrat în ultima etapă de execuţie

Așa s-ar putea descrie  acum viziunea Auchan cu privire la conceptul de hypermarket, un format de magazin „care a ajuns la maturitate”, după cum spune directorul de marketing al rețelei, Tiberiu Dănețiu.

Astfel, deși investițiile în noi hypermarketuri vor fi doar „oportunistice”, compania va continua să investească în remodelarea celor vechi după un concept nou pe care îl testează acum, odată cu reamenajarea Auchan Berceni.

Retailerul tocmai a finalizat acolo o investiție de 5 milioane de euro în reamenajare și remodelare.

„Am ales acest magazin ( pentru a fi proiect pilot  n.red) pentru că este amplasat într-o zonă în plină dezvoltare, are un format clasic de hypermarket, de 7.500 de mp și pentru că oricum aveam în plan să îl remodelăm. (…) Aici am reușit să reconstruim universuri- partea comercială și de experiențe pentru clienți- pe care le testăm cu clienții, ceea ne permite să confirmăm modele comerciale pe care le vom implementa și în alte magazine”, a mai explicat Dănețiu potrivit căruia  remodelarea va aduce o creștere de cel puțin 20% a traficului din magazin, prag depășit în primele două zile de când magazinul a fost complet redeschis în noul format.

Auchan Berceni este vizitat de aproximativ 5.000 de oameni pe zi.

Cum arată noul concept store Auchan

Magazinul Auchan Berceni are acum un nou mobilier comercial, vitrine pe CO2 și acoperișul a fost modificat pentru a permite montarea de panouri fotovoltaice, ținta companiei fiind de a-și produce toată energia necesară. În plus, iluminatul este cu led, obiectivul fiind acela de a reduce consumul de energie cu minim 40% și să scadă amprenta de carbon.

Cât despre organizarea magazinului, acesta este structurat pe universuri, incluzând o zonă de piață, brutărie, pescărie, gril, o zonă cu produse pentru casă sub brandul propriu al retailerului, Actuel, o carmangerie unde se comercializează preparate din carne afumate chiar în incinta magazinului, o zonă pentru animalele de companie, vinărie etc. De asemenea, compania testează piața cu o zonă de mișcare și alimentație sportivă, o nișă de piață pe care o să o crească, spune retailerul. În schimb, s-a redus zona de electrice și electrocasnice având în vedere că aceste categorii sunt preferate pentru livrarea la domiciliu și comerțul online.

Totoată, magazinul include o zonă gastro, compania semnând parteneriate cu companii precum 5 to Go sau shef Raluca Todea. „Traficul creat de cei care vin să mănânce la noi este tot mai mare, de aceea ne-am decis să le oferim un confort mai ridicat”.

Compania a trebuit să acomodeze noi servicii precum cel de închiriere unelte –  posesorii de carduri de fidelitate pot închiria gratuit, pentru o zi, diverse echipamente precum bormașini, la aspiratoare umede sau aparate pentru grădină. Serviciul a fost testat deja în 18 alte magazine, urmând să fie extins.

De asemenea, la intrare, se poate da spre reciclare uleiul uzat în schimbul a unui detergent de vase sau a unei sticle de apă plată. Până acum, din 2018 de când există serviciul, Auchan a colectat 1 milion de litri de ulei alimentat uzat. Totidată, retailerul oferă în premieră, în acest magazin, un serviciu de asistență pentru persoanele cu handicap. Acestea se pot programa pentru o vizita, urmând a fi asistați la cumpărături de un angajat desemnat.

Magazinul are etichete electronice, iar promovarea produselor se face pe televizoare suspendate.