Un răspuns pentru contestatarii de serviciu ai stației de metrou Tudor Arghezi și ai parcării aferente acesteia

10539

Acest articol se dorește a fi o replică la multitudinea de comentarii, făcute pe pagina sectorul4news.ro, care contestă utilitatea stației de metrou Tudor Arghezi și a parcării aferente acesteia.

La articolele care au adus la cunoștință darea în folosință a celor două mari și importante obiective, realizate exclusiv din fonduri europene, și-au făcut locul, pe facebook, o serie de comentarii răutăcioase, asta ca să folosim un termen blând.

Citește și: Sectorul 4 a dat în folosință stația de metrou Tudor Arghezi. Urmează stații noi către comuna Berceni și magistrala M4

Sectorul4news.ro s-a aflat, zilele acestea, în rândurile media la evenimentele ce au marcat deschiderea oficială a celor două investiții și a remarcat anumite aspecte pe care vi le prezentăm în cele ce urmează. Încă din prima zi, miercuri 15 noiembrie, atât stația de metrou, cât și parcarea au început să fie folosite la o capacitate mare. Cel puțin, a doua zi, joi, acestea și-au dovedit, din plin, utilitatea!

Mulți întreabă, batjocoritor, că de ce era nevoie de această stație de metrou sau de parcare. Probabil că aceștia ori nu au carnet de conducere sau mașină, ori nu știu ce se întâmplă la primele ore ale dimineții și seara cu traficul în zonă.

Da, teoretic, aceste obiective au o adresabilitate covărșitoare pentru localitățile aflate în vecinătatea sectorului 4, anume Berceni, Vidra și așa mai departe.

Dar, să vedem ce are de câștigat Sectorul 4 prin darea în folosință a acestor două obiective, la periferie de sector și de oraș:

  1. Fluxul mare de mașini care intră în București, prin sectorul 4, se stabilizează aici, la periferia orașului. Automat, sectorul 4 beneficiază de o mobilitate crescută, de un trafic mai civilizat.
  2. Prin oprirea a peste 350 de autoturisme la intrarea în oraș, gradul de poluare al sectorului 4 va fi unul mai scăzut, ceea ce va duce la respirarea unui aer mai curat.
  3. Cei din sectorul 4, și nu numai, care lucrează la societatea Canpack Recycling, situată în vecinătatea parcării, au de acum un mijloc de transport la îndemână rapid și ieftin – metroul, renunțând, astfel, la a mai veni cu mașina personală la serviciu. În aceeași situație se află și cei care vin, în general, în weekend, la cimitirele din zonă, pentru a-și plânge morții.
  4. Stația de metrou Tudor Arghezi reprezintă doar un prim punct, de care se vor lega alte trei stații către comuna Berceni, prelungind astfel magistrala M2, stația Tudor Arghezi devenind, în timp, o stație intermediară! Pentru că și cei din zona respectivă au dreptul la o mobilitate crescută, atunci când e vorba de locul lor de muncă! Ei n-au nici o vină că specificul pregătirii lor le-a oferit un job în București! Și atunci, cineva trebuie să se îngrijească și de ei, să le ofere condiții astfel încât Bucureștiul să beneficieze de calitatea activităților prestate de ei, dar și să se protejeze de un trafic încărcat și de o poluare excesivă.

Posibil ca mulți dintre cei care contestă utilitatea acestor obiective să nu fi fost vreodată plecați prin țările Uniunii Europene, să vadă că și acolo se practică un asemenea model. Transportul între localitățile mari și cele limitrofe tocmai în asemenea condiții se desfășoară! Există stații de tren ușor sau de metrou în locuri pustii, dar care au pe lângă ele parcări. Oamenii vin din diferite locuri, își lasă autoturismele, iar de acolo își continuă drumul către slujbe cu mijlocul de transport în comun existent!

Iarăși, mulți cântă prohodul parcării de la Tudor Arghezi, prevăzându-i o soartă ca aceleia de la Străulești, care este, mai mereu, neocupată. Această temere a fost înlăturată încă din prima zi de funcționare la capacitate normală, când folosirea parcării a depășit orice așteptare. Încă de la primele ore ale dimineții, până la ora 08:00, era parcate, peste 170 de autoturime din cele 355 de locuri existente. Și a fost doar prima zi, când se presupune că nu multă lume știa de deschiderea parcării.

Și, iarăși, și mai puțină lume știa de intenția Primăriei Sectorului 4 în privința tarifării acesteia. Anume de a lăsa gratuit folosirea parcării în prima lună, ulterior tariful fiind de 3 lei per întreg intervalul orar 05:00 – 23:00 și 3 lei/oră în afara acestui interval. Lumea, după ce parca, era interesată doar de locul în care sunt plasate aparatele de taxare, fiind încântată când să afle de noul plan tarifar!

Prin urmare, a pretinde că această investiție este una inutilă nu reprezintă decât hate la activitatea celor care au realizat-o și răutate, provenită probabil din anumite considerente politice. Nu de alta, dar mai sunt unii care acuză că prin extinderea metroului vor apărea unii care vor dezvolta zona și vor ridica diferite construcții pe câmpuri! Asta ar fi și ideea! Când te dezvolți, construiești! Aceia își doresc, probabil, să se facă agricultură pe acele câmpuri și nu să se dezvolte comunitatea.  Pentru așa ceva, e de recomandat respectivilor să se ducă la țară!