Tramvaiele turcești vor circula în București, după autobuzele Otokar

1631

Autobuzele Otokar din București vor fi secondate de tramvaie turcești. Primăria Capitalei a anunțat câștigătorul licitației pentru contractul de aproximtiv 180 de milioane de euro, firma turcească de autobuze.

Clubferoviar.ro a anunțat acum aproape o lună că licitația urmează a fi câștigată de firma turcească, iar acum totul a devenit oficial. „Oferta declarată câștigătoare în urma aplicării criteriului de atribuire, cel mai bun raport calitate-preț și a algoritmului de calcul asociat așa cum a fost publicat în anunțul de participare, este oferta prezentată de DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. care s-a clasat pe primul loc și a obținut un punctaj de 99,61 puncte”, se arată în documentul ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire ”, arată sursa citată.

Citește și: VIDEO: Momente savuroase din ședința de consiliu sector 4. Consilierul local Guilhem Moulin prins că semnează „în lipsă” documentele oficiale

Documentul este semnat de directorul general al Direcției Generale Achiziții Publice din Primăria Capitalei, Eugen Davidoiu, fost director general al Tarom, și de directorul executiv al Direcției Proceduri, Dorina Elena Popa. Turcii de la Durmazlar au concurat la această licitație cu asocierea dintre Astra Vagoane Călători Arad și CRRC (China). În privința specificațiilor tehnice, oferta Astra-CRRC propunea un tramvai cu lungimea de 36 de metri, iar cel al turcilor de la Durmazlar are doar 32 de metri.

Astra Vagoane Călători Arad va face contestație

La capitolul ”calitate”, asocierea Astra Vagoane Călători – CRRC a primit din partea comisiei de licitație 35,90 puncte, iar Durmazlar – 39,61 puncte. La ”prețul ofertei”, punctajul a fost de 59,85 pentru Astra și de 60 pentru Durmazlar. În aceste condiții, turcii au avut un punctaj final de 99,61, iar românii de 95,75.

Există însă serioase semne de întrebare asupra corectitudinii procedurii de achiziție, întrucât nu s-a ținut cont de indicatorul ”life cycle cost”, adică consumul și chletuielile pe durata perioadei de exploatare, arată Club Feroviar.