S-a închis circulația în Pasajul Unirii din Capitală! Primarul Daniel Băluță a dat detalii despre lucrări, de la fața locului

1044

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a dat detalii legate de lucrările care se derulează, timp de două luni, la Pasajul Unirii din Capitală, tranzitat zilnic de peste 60.000 de mașini, chiar de la fața locului.

Duminică, la amiază, au început lucrările de punere în siguranță a unuia dintre cele mai tranzitate pasaje din Capitală – cel din piața Unirii.

Iată câteva dintre principalele precizări făcute de edilul sectorului 4:

  • Acest pasaj rutier risca să devină complet nefuncțional și să încurce, într-un mod ireversibil, circulația din București. De aceea, lucrările care se execută au la bază toate indicațiile pe care specialiștii în domeniu le-au dat.
  • Structura exterioară va fi curățată. Scopul numărul unu pe care îl avem este să blocăm apa care infiltrează acest pasaj. Încă din primele clipe ale lucrărilor apa a început să-și facă simțită prezența. De aceea, vom avea nevoie să sigilăm, astfel încât structura acestui pasaj să nu se deterioreze. Vom realiza placarea acestei structuri cu materiale de foarte bună calitate, astfel încât să nu mai fim în situația că ISU București-Ilfov să oprească circulația și să intervină pentru îndepărtarea pericolului pe care îl reprezintă structurile decoraive ale acestui pasaj.


Citește și: De luni, Primăria Sectorului 4 asigură monitorizarea Parcului Natural Văcărești

  • La orele de trafic major am sesizat că avem o problema fundamentală cu respiratul în acest pasaj, cu noxele, cu cantitatea de dioxid de carbon acumulată. Că atare, specialiștii noștri au proiectat, în premieră pentru acest pasaj, un sistem de ventilație care să facă aerul respirabil, iar într-o situație extremă, în cazul unui incendiu, să protejeze viețile oamenilor.
  • Un alt scop este de a proteja viețile prin modalitățile de protecție ale stâlpilor pentru că, din păcate, în ultimii ani, 12 persoane și-au pierdut viețile în acest pasaj.
  • Iluminatul este alt element care trebuie modificat, astfel încât siguranță traficului să fie crescută.

 

  • Acesta este doar începutul unei reabilitări ample a întregii zone, pentru că punctul final este reprezentat de planșeul Unirii.
  • Astăzi, întreaga structură este clasificată că fiind nesatisfăcătoare, pe o scară de la 1 la 5 situându-se la numărul 4, existând riscul ca pe termen mediu, întreagă structură, atât pasajul rutier cât și acest pod deasupra Dâmboviței să fie în situația de a fi oprite circulației publice.
  • Timpul estimat pentru realizarea proiectului tehnic și a tuturor procedurilor, pentru a doua etapă, este de circa 18 luni de zile. Moment în care vom începe lucrările și în cealaltă parte”.

Iată rutele ocolitoare pe care vi le recomandăm, pentru a evita zona: