Proiectul aeroportului din Sudul Capitalei are verde din partea Consiliului Local Sector 4 și a Consiliului Județean Giurgiu

1691

Construirea unui aeroport internațional prin contribuția Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu Consiliul Județean Giurgiu, a intrat în linie dreaptă.

Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat asocierea între cele două entități administrative, în vederea finanțării și realizării în comun a acestui proiect de investiții, deosebit de important, pentru dezvoltarea zonei de sud a Bucureștiului. În paralel, și Consiliulu Județean Giurgiu a avizat pozitiv inițiativa.

Citește și: Primăria Capitalei cere timp de la Guvern pentru pentru reabilitarea Memorialului Eroilor Neamului din Parcul Carol

Consilierii județeni din Giurgiu au aprobat în unanimitate proiectul de hotărâre în vederea asocierii judeţului Giurgiu cu Sectorul 4 al municipiului Bucureşti pentru construirea unui aeroport în judeţ.

Cred că din anii ’70 se vorbeşte despre necesitatea construirii unui aeroport în sudul Bucureştiului, cu multe argumente în favoarea acestui proiect pentru că Otopeni a devenit un aeroport sufocat şi care nu mai corespunde nici standardelor actualizate de la an la an. S-a vorbit despre un asemenea aeroport de multe ori după Revoluţie, a fost pe agenda de priorităţi a doi prim-miniştri, Tăriceanu şi Dăncilă, a fost în agenda de lucru a multor oameni de afaceri, eu sunt absolut convins că un asemenea proiect care reprezintă, evident, un obiectiv de utilitate publică poate fi demarat mult mai uşor prin intermediul administraţiei publice locale“, a declarat preşedintele CJ Giurgiu, Dumitru Beianu.

Acesta a completat că Sectorul 4 Bucureşti va fi cel care va derula elaborarea unui studiu de fezabilitate pe care îl poate contracta imediat, după aprobarea acestei asocieri, şi, urmare a acestui document extrem de complex, vor apărea date importante despre dimensiunea aeroportului şi categoriile de activităţi ce se vor desfăşura aici.

Împreună cu autoritățile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiție publică, a statului român, și va rămâne în proprietatea statului român. Este o certitudine pentru noi toți cei care trăim în Sud, că viața noastră trebuie să crească din punct de vedere calitativ și să facem tot ce ne stă în putință să atragem cât mai multe investiții, pentru că aici, din păcate, nu s-a investit. Visul pe care îl am este acela de a crea mult mai multe locuri de muncă bine plătite pentru oamenii din comunitatea noastră și nu numai. Bucureștiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape și trebuie o investiție de calitate în acest sens”, a declarat, la rândul său, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Ce structură va avea aeroportul?

Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Capitalei va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de județe, cu o populație mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment.