Primăria Capitalei investește 12 milioane de euro pentru amenajarea a trei depouri, pentru cele 100 de autobuze electrice

1154

Depourile Bucureştii Noi, Berceni şi Bujoreni urmează să fie amenajate în vederea deservirii autobuzelor electrice. Investiţia totalizează 60 de milioane de lei, TVA inclus.

Consilierii municipali vor dezbate în şedinţa de joi, 21 decembrie, trei proiecte de hotărâre prin care vor fi aprobate studiile de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici în vederea amenajării celor trei depouri.

Citește și: Programul marilor magazine din sectorul 4, cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă

Conform documentelor ataşate, funcţionarea celor 100 de autobuze electrice necesită asigurarea infrastructurii necesare alimentării staţiilor de încărcare lentă, amplasarea posturilor de transformare şi a cablurilor de alimentare în cele trei depouri.

Pe 8 decembrie, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, informa că un număr de 20 de autobuze electrice dintre cele 100 care au ajuns în Capitală au trecut prin testul de anduranţă în trafic şi vor ieşi pe traseu.

”Este important că au venit toate cele 100, pentru că trebuiau să vină înainte de 31 decembrie, era ultimul moment în care puteam să cheltuim banii europeni care ne sunt alocaţi. Din acestea 100, 20 au făcut deja testul de anduranţă şi, începând de mâine, vor ieşi pe traseu. Liniile 330, 335 vor avea autobuze electrice”, preciza Nicuşor Dan.

El menţiona că autobuzele electrice au aer condiţionat, USB pentru telefoane mobile şi dau posibilitatea călătorilor să plătească orice călătorie cu cardul.

Nicuşor Dan a arătat, de asemenea, că autonomia autobuzelor electrice este de aproximativ 300 de kilometri, iar garanţia de 8 ani sau 480.000 de kilometri.

Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a estimat că, în primele luni ale anului viitor, toate cele 100 de autobuze electrice ar putea fi pe traseu.

”Depinde cât de repede ne mişcăm cu staţiile de încărcare. (…) Optimist, aş spune, în primele luni ale anului viitor să avem totul funcţional şi totul pe traseu. Depinde foarte mult de infrastructura de alimentare cu energie electrică. Pe lângă staţiile de încărcare lentă, vom achiziţiona şi acele staţii cu încărcare rapidă, care vor fi la capăt de linie”, explica Bujduveanu.

Primele 20 de autobuze electrice cumpărate cu fonduri europene sunt pe traseu de pe 9 decembrie. Garanția pentru aceste 100 de autobuze electrice este de opt ani sau 480.000 de kilometri. Cât despre autonomie, acestea pot circula aproximativ 300 de kilometri.

Cele 100 de autobuze vor fi distribuite pe următoarele linii:

  • Linia 137 – 8 autobuze electrice;
  • Linia 138 – 5 autobuze electrice;
  • Linia 336 – 8 autobuze electrice;
  • Linia 201 – 5 autobuze electrice;
  • Linia 232 – 4 autobuze electrice;
  • Linia 330 – 6 autobuze electrice;
  • Linia 335 – 14 autobuze electrice;
  • Linia 311 – 6 autobuze electrice;
  • Linia 312 – 6 autobuze electrice;
  • Linia 313 – 7 autobuze electrice;
  • Linia 368 – 8 autobuze electrice;
  • Linia 381 – 15 autobuze electrice;
  • Linia 385 – 8 autobuze electrice.

Cel mai mare depou, dar și cel mai scump, va fi cel din Berceni, care va avea o capacitate de 55 de locuri (parcare și încărcare). Circa 15 luni durează amenajarea acestuia, iar costurile ajung la 5,2 milioane de euro.

Depoul din Bujoreni va avea o capacitate de 52 de autobuze electrice care vor putea fi atât parcate, cât și încărcate. Durata până când ar putea fi ridicat ajunge și aici la 15 luni, iar valoarea investiției se ridică la 4,7 milioane de euro.

Depoul care costă cel mai puțin este cel din Bucureștii Noi. În acest depou vor putea fi parcate și încărcate 15 autobuze electrice și urmează să fie finalizat în 11 luni. Valoarea totală, cu tot cu TVA, pentru amenajarea acestuia este de 2,1 milioane de euro.