Capitala a luat tramvaie și mai lungi, și cu motoare mai mici, motiv pentru care nu se poate face recepția lor

1021

Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la Astra Arad au venit cu motoare mai mici, de 100 kW, deși constructorul a specificat o putere de 120kW. Opt tramvaie noi de la Arad încă așteaptă recepția și punerea în circulație.

Dezvăluirea a fost făcută, în exclusivitate, de către cei de la economedia.ro. Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor, potrivit surselor Economedia. Primăria Capitalei trebuie să decidă acum, în ce condiții poate fi făcută recepția la livrare, fără a mai atrage noi corecții financiare. PMB a pierdut deja 84 de milioane de lei, corecții financiare reprezentând 10% din valoarea contractului pentru nereguli în derularea licitației.

Citește și: Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti a demarat ultimul tratament pentru combaterea ţânţarilor

La livrarea primului tramvai (capul de serie), pe 2 iunie, primarul general Nicușor Dan promitea că din luna septembrie vor fi introduse în circulație. Primele tramvaie Imperio Metropolitan de la Arad vor circula pe linia 41, alte 20 de unități fiind programate la livrare conform graficului până la sfârșitul anului. Unitățile din seria 2020-2021 contractate cu primăriile din Cluj-Napoca și Oradea (Imperio de 27 metri) au fost livrate cu motoare 4X100 kW.

Până în prezent, Uzina Astra Arad a livrat către Primăria Capitalei 8 unități din comanda totală de 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, dar punerea în circulație întârzie pentru că încă nu s-a făcut recepția, lucrările pentru prelungirea peroanelor nu sunt terminate, iar Ministerul Transporturilor încă nu a finalizat procedurile pentru omologare.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

Nicușor Dan a anunțat, miercuri, într-o conferință de presă că tramvaiele achiziționate de Primăria Capitalei de la Astra Arad vor intra în circulație la finalul lui octombrie, cu o întârziere de aproximativ o lună. Edilul a precizat că motoarele tramvaielor trebuie să poată dezvolta o putere de 120 de kilowaţi, în condiţii care să le permită o durată lungă de viaţă, conform unei cerinţe din caietul de sarcini şi ofertei pe care Astra Arad a înaintat-o, iar comisia de recepţie trebuie să facă verificări pe această temă.

Nicușor Dan: “Este o întârziere de o lună. O parte este din vina noastră”

Primarul general spune că își asumă întârzierea: “Este o întârziere cam de o lună. O parte este din vina noastră, ne asumăm faptul că discuţiile directe nu au pornit mai devreme şi a fost doar un schimb de hârtii între noi şi Astra Arad. Chiar la ora asta este o întâlnire între comisia de recepţie şi reprezentanţii furnizorului şi ele vor avea loc cu frecvenţă mare până vom ajunge la recepţie. Vom face verificări ca tramvaiele să fie conforme cu oferta şi cu contractul de finanţare cu Uniunea Europeană”, a explicat edilul general al Capitalei. El a mai precizat că minicipalitatea nu-și permite să primească tramvaie care sunt sub parametri tehnici solicitați în caietul de sarcini şi care i-au fost ofertaţi. “Avem un contract de finanţare cu Comisia Europeană care este verificat”, a adăugat el.