Absența transportului public coerent este unul dintre factorii care au transformat Bucureștiul într-unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume. Condițiile de trafic de aici fiind similare cu cele din Istanbul.
Potrivit datelor TomTom Traffic Index, instrument prin care este analizat traficul din 390 de orașe, timpul pierdut în trafic de bucureșteni ajunge la 218 ore, echivalentul a 27 de zile de muncă.
Citește și: Piața Sudului: Au început lucrările la prima parcare publică supraetajată
Între timp, modernizarea RATB este blocată în fel și fel de comisii și proceduri de achiziții. În aprilie, 2015, Primăria Bucureștiului anunța că vrea să cumpere 100 de autobuze electrice, iar în decembrie, 2016 era anunțată aprobarea achiziției a 400 de autobuze noi. Niciun autobuz nou, electric sau tradițional, nu a intrat pe străzile Bucureștiului.
Reprezentanții Regiei răspund în legătură cu stadiul achiziției celor 400 de autobuze noi promise încă din iarna lui 2016.
„Comisia organizată de PMB (Primăria Municipiului București), la care participă și specialiștii în domeniu de la RATB, a primit până în prezent patru oferte, care se află în analiză“
Pentru o parte din autobuzele electrice, documentația este pregătită, pentru restul se fac studii de fezabilitate. RATB se uită și la autobuzele cu gaz natural comprimat, dar până la luarea unei decizii s-a instituit o comisie pentru elaborarea unui caiet de sarcini.