Guvernul a aprobat, vineri, 4 iulie, printr-o Hotărâre, indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul”.
Durata de execuție a lucrărilor este prevăzută a fi de 50 de luni.
Citește și: Proiectele care se derulează în prezent, de către Sectorul 4, în sudul Capitalei
„Lungimea de traseu nou construită va avea circa 12 km, din care în exploatare cu călători – aproximativ 11 km și în exploatare fără călători – legătură cu Depoul Progresul, circa 1,1 km. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2. Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Informații tehnice despre noua linie de metrou din București, Gara de Nord – Gara Progresul
Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
„Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncțiune între transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare și importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a orașului, care va lega Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul și, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafață. Construcția tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp la transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la reducerea poluării aerului, la reducerea riscului de accidente rutiere”, se mai arată în comunicat.
”Fiți convinși că Bucureștiul va avea o nouă linie de metrou. Vă garantez asta, pentru că noi, cei de la Sectorul 4, ne vom ocupa de această lucrare. Finanțarea de 2,5 miliarde de euro există și este asigurată din bani europeni nerambursabili. În perioada următoare vom semna contractele pentru proiectare și execuție”, anunța, în urmă cu câteva zile, primarul sectorului 4, Daniel Băluță!