EConBox, căsuță poștală inteligentă pentru bucureștenii din Sectorul 4

834

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului S4 a anunțat că, începând din această săptămână, va implementa un sistem de cutii poștale inteligente, numit EConBox, pentru depunerea și ridicarea solicitărilor și a actelor. 

Două astfel de cutii poștale inteligente au fost instalate la intrarea principală a Grand Arena Mall, pe Bulevardul Metalurgiei nr. 12-18, cu scopul de a facilita comunicarea dintre bucureșteni și DGASPC Sector 4.

Citește și: În 2 ani ”se naște” Maternitatea Sf. Ioan, singura astfel de unitate medicală ridicată de la zero în București în ultimii 35 de ani

Acestea urmează să devină funcționale începând de la finalul acestei săptămâni. EConBox are ca obiectiv reducerea timpului petrecut în cozi la ghișee pentru depunerea sau ridicarea documentelor.

„Este un serviciu “tastezi” și “ridici/depui”, care conectează cetățenii și instituțiile, fără a mai merge la ghișeu sau a mai sta la coadă, pe modelul atât de popularelor easybox-uri”, a anunțat DGASPC Sector 4.

Modul de funcționare al EConBox este următorul:

Pasul 1: Cetățenii trebuie să acceseze un link specific, să selecteze opțiunea „ADAUGĂ SOLICITARE” și să aleagă tipul documentului pe care doresc să-l depună. De asemenea, pot solicita ca documentul eliberat să fie ridicat tot de la EConBox.

Pasul 2: Cetățenii trebuie să verifice ce documente sau anexe trebuie pregătite, să identifice cutia la care doresc să depună actele și modalitatea prin care doresc să primească răspunsul la solicitare.

Pasul 3: După îndeplinirea tuturor cerințelor pentru depunere, cetățenii vor primi pe e-mail o confirmare care conține un cod PIN și un cod QR. Acestea sunt utilizate pentru depunerea documentelor.

Pasul 4: Cetățenii au la dispoziție 24 de ore după primirea e-mailului pentru a depune documentele la EConBox. Procesul de depunere este similar cu cel al unui easybox obișnuit. Concret, se scanează codul QR sau se introduce PIN-ul primit, iar unul dintre sertare se va deschide automat. După depunerea actelor și închiderea ușii, solicitarea va fi înregistrată automat cu un număr în registratură din partea instituției.

Pasul 5: Documentele depuse vor fi ridicate de un funcționar care le va direcționa către departamentele sau serviciile responsabile cu soluționarea acestora.

Pasul 6: Odată finalizată solicitarea, un funcționar va depune actele eliberate în EConBox. Cetățeanul va fi notificat printr-un e-mail și va avea la dispoziție 48 de ore pentru a le ridica.