Nicaieri in Europa nu e traficul rutier mai aglomerat ca in Bucuresti, seara, la orele de varf, se arata intr-un studiu al companiei olandeze Tom Tom. Mai mult chiar, din intreaga lume, doar soferii din Bangkok (Thailanda) si cei din Mexico City (Mexic) pierd mai multe ore in trafic, la orele de varf, decat bucurestenii.
Potrivit Tom Tom Traffic Index, citat de Bloomberg, unui sofer din Bucuresti ii ia cu 98% mai mult sa ajunga destinatie decat in mod normal, din cauza traficului aglomerat. Probleme mai mari decat noi, in trafic, au doar thailandezii din Bangkok (cu intarzieri de 118%, seara, la orele de varf) si mexicanii din Mexico City (care fac pe drum cu 101% mai mult decat ar trebui).
In schimb, soferii din Jakarta (Indonezia) au intarzieri in trafic de 95%, adica mai putin decat cei din Bucuresti, mai informeaza Tom Tom Traffic Index. Mai fluid decat traficul din capitala Romaniei e si cel din Moscova, dar si cel din orasul chinez Chongqiung, unde soferii petrec seara, la orele de varf, cu 94% mai mult timp decat ar trebui, in trafic.
Citește și: Proiectele de digitalizare ale Primăriei Sectorului 4 se concretizează
Merita mentionat, in context, ca dintre toate orasele in care se intarzie exagerat de mult in trafic, Bucurestiul are cea mai mica populatie. Spre exemplu, in Moscova – unde Tom Iom Index sustine ca se circula mai bine decat la noi, la ore de varf – traiesc aproape 12 milioane de oameni, adica de 6 ori mai multi decat in Bucuresti. In acelasi timp, orasul Chongqiung, unde de asemenea traficul e mai fluent, la ore de varf, are o populatie de circa 15 ori mai mare decat cea a capitalei Romaniei.
Din pacate – dupa cum arata informatiile Tom Tom Traffic Index – traficul in Bucuresti nu e aglomerat doar la ore de varf, ci aproape tot timpul. In consecinta, in lume, studiind timpul mediu petrecut in masina, specialistii au ajuns la concluzia ca doar in Mexico City (Mexic), Bangkok (Thailanda), Jakarta (Indonezia) si Chongqiung (China) e traficul mai congestionat ca in Bucuresti per total.
Ne-am gandit, initial, ca poate numarul mare de masini din traficul Capitalei este principalul vinovat pentru blocajele din trafic. Ei bine, din datele Tom Tom nu pare sa fie cazul, in conditiile in care Romania nu se afla printre tarile cu numar mare de autoturisme per kilometru, asa cum sunt, spre exemplu, Indonezia, Vietnam si Thailanda.