România va avea în curând un nou aeroport internațional, amplasat într-o zonă complet neașteptată: Sudul Bucureștiului. Proiectul, în valoare de 1 miliard de euro, a fost reiterat de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Aeroportul urmează să se construiască în sudul Bucureștiului, într-o zonă care, potrivit edilului Sectorului 4, este semnificativ mai slab dezvoltată comparativ cu nordul orașului. În prezent, întreaga activitate aeriană a Capitalei se concentrează în jurul Aeroportului Otopeni, care a devenit suprasolicitat.
În acest context, primarul Daniel Băluță a explicat de ce este considerat necesar un al doilea aeroport:„Sunt doi factori care ne determină, inclusiv pe noi, cei de aici, din Sectorul 4, să considerăm că este foarte important să avem aici, în sudul Capitalei, un aeroport. Oraşul, după cum vedeţi, este dezvoltat diferit. Nordul oraşului are o stare economică mult mai bună decât partea de sud”, a declarat Băluță.
Aeroportul urmează să se construiască în sudul Bucureștiului, într-o zonă care, potrivit edilului Sectorului 4, este semnificativ mai slab dezvoltată comparativ cu nordul orașului. În prezent, întreaga activitate aeriană a Capitalei se concentrează în jurul Aeroportului Otopeni, care a devenit suprasolicitat. Conform acestuia, dezvoltarea unui aeroport în Sud ar putea reduce dezechilibrul economic dintre cele două zone și ar contribui la decongestionarea traficului aerian de pe Otopeni.
Proiectul prevede construirea unui aeroport modern, cu o capacitate de peste 11 milioane de pasageri annual, în prima etapă. Ulterior, capacitatea ar putea fi extinsă la peste 20 de milioane de pasageri, ceea ce ar face din Aeroportul București-Sud un nod aerian de referință în Europa de Est.
În plus, planul prevede și facilități pentru transportul de marfă. Aeroportul ar urma să asigure un flux de peste 30.000 de tone de mărfuri pe cale aeriană, contribuind astfel la dezvoltarea economică regională și la atragerea de investiții logistice.
Ce beneficii economice promit autoritățile pentru comunitatea locală
Autoritățile promit o creștere a nivelului de trai în zona de sud a Capitalei. Un aeroport ar aduce locuri de muncă, investiții în infrastructură, dar și o creștere a valorii imobiliare. „Veniturile pe care dumneavoastră le aveţi după această investiţie să fie mai mari, valoarea proprietăţilor pe care le deţineţi să fie mai mare. Este o chestie legată de prosperitatea fiecăruia dintre noi, cei care trăim aici, în sudul Capitalei”, a mai subliniat Băluță.
Dacă proiectul va merge înainte, sudul Bucureștiului ar putea deveni nu doar o zonă de tranzit aerian, ci și un pol de dezvoltare urbană, industrială și logistică.