O nouă rundă de contestații amână atribuirea contractului pentru cele 100 de autobuze electrice în București, un contract de peste 300 de milioane lei finanțat din fonduri europene, dar care trebuie încheiat, cu tot cu livrare, cel mai târziu în decembrie pentru a nu se pierde finanțarea.
Primăria Capitalei a descalificat oferta producătorului Karsan (Turcia), deși în decembrie 2022 îi declarase câștigători. După decizia PMB care a declarat oferta neconformă, turcii au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). De asemenea, PMB a considerat și oferta Otokar neconformă și i-a desemnat pe cei de la BMC câștigători.
Citește și: Restricții de circulație pe sensul dinspre Universitate către Tineretului, la Pasajul Unirii
A patra licitație pentru 100 de autobuze electrice (contract finanțat prin POR) a fost lansată în urmă cu aproape un an, în iunie 2022, iar în iulie PMB a primit 6 oferte, de la: BMC (România), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia).
În contestația depusă la CNSC, Karsan solicită anularea raportului prin care au fost descalificați și desemnați câștigători cei de la BMC, reevaluarea ofertelor și suspendarea soluționării contestației până la decizia Curții de Apel București de la contestația admisă la CNSC în februarie.
Primăria Capitalei spune că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.