Blog

Video // Momentul în care două tramvaie s-au ciocnit pe Șos. Olteniței. Mai multe persoane au fost rănite

Două tramvaie s-au ciocnit frontal, miercuri, în zona Eroii Revoluției din Capitală. Cel puțin șapte persoane au fost rănite. Momentul impactului a fost filmat cu camera de bord din tramvaiul implicat în incident.

Accidentul a avut loc în jurul orei 11:40, în apropiere de Cimitirul Bellu. Au fost implicate două tramvaie de pe liniile 11 și 7. Din primele date, vinovat ar fi vatmanul de pe linia 7.

Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Poliției Rutiere, a declarat la Digi24 că „ar fi vorba despre o problemă cu schimbarea macazului, nu știm foarte sigur, se efectuează cercetarea la fața locului”.

Citește și: Primăria Sectorului 4 anunţă licitaţie pentru măşti şi mănuşi. Acordul cadru este valabil doi ani, cu o valoare estimată la 64 milioane de lei

Daniel Vasile, purtător de cuvânt al ISU București-Ilfov, a precizat că șapte persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, iar trei au fost transportate la Spitalul Bagdasar-Arseni. Starea lor este stabilă, prezentând doar leziuni.

Primăria Sectorului 4 anunţă licitaţie pentru măşti şi mănuşi. Acordul cadru este valabil doi ani, cu o valoare estimată la 64 milioane de lei

Primăria Sectorului 4 anunţă pe SICAP licitaţie pentru achiziţia de măşti şi mănuşi de protecţie, având în vederea încheierea unui acord-cadru pe o perioadă de doi ani, la o valoare estimată de 64.680.000 lei, potrivit Agerpres.

Este vorba despre o achiziţie comună în care figurează ca autorităţi contractante şapte instituţii din subordinea Primăriei Sector 4: Centrul European Cultural şi de Tineret pentru UNESCO, Direcţia Mobilitate Urbană Sector 4, Direcţia Pieţe şi Gestionare Activităţi Comerciale Sector 4, Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor Sector 4, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, Direcţia de administrare a unităţilor de învăţământ Sector 4, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4.

Urmare situaţiei create la nivel naţional de către pandemia cu coronavirus, pentru prevenirea răspândirii COVID-19 şi în vederea asigurării protecţiei personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului Sectorului 4, direcţiilor descentralizate subordonate Consiliului Local Sector 4, pe durata programului de lucru, precum şi a elevilor din sistemul naţional de Educaţie din instituţiile de învăţământ situate pe raza sectorului 4, pe durata anului şcolar, se impune achiziţia de produse care să asigure protecţia individuală şi astfel limitarea posibilităţilor de extindere a pandemiei, în timpul desfăşurării activităţii“, reiese din anunţ.

În vederea atribuirii, componenta financiară reprezintă 90%, iar termenul de livrare 10%.

Citește și: Parcurile din Sectorul 4 s-au deschis în condiții de maximă siguranță

Autoritatea contractantă a optat pentru încheierea unui acord-cadru pentru o perioada de 24 de luni, având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României şi evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere masivă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, precum şi măsurile dispuse în sarcina autorităţilor locale prin decrete şi ordonanţe militare, în vederea limitării infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul cetăţenilor, inclusiv pentru copii din sistemul naţional de Educaţie din instituţiile de învăţământ situate pe raza sectorului 4“, se mai arată în anunţ.

În ceea ce priveşte lotul de măşti de protecţie, valoarea estimată este de 46.200.000 lei, fiind prevăzute cantităţi cuprinse între 3.850.000 – 15.400.000 bucăţi.

Referitor la mănuşile de protecţie, valoarea estimată este de 18.480.000 lei, acordul-cadru prevăzând minimum 77.000 cutii şi maximum 308.000 cutii.

Termen limită pentru primirea ofertelor: 15 iunie.

Pe 29 aprilie, Primăria Sectorului 4 anunţa pe SICAP licitaţie pentru încheierea unui acord-cadru pe o durată de doi ani, având ca obiect furnizarea soluţiilor dezinfectante pentru mâini în vederea prevenirii răspândirii COVID-19, la o valoare totală estimată de 49.500.000 lei.

Pe 5 mai, Primăria anunţa pe SICAP o licitaţie pentru viziere, pe o durată de doi ani, cu o valoare totală estimată de 5.000.000 lei.

Parcurile din Sectorul 4 s-au deschis în condiții de maximă siguranță

Ca urmare a limitării restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de COVID-19, parcurile din Sectorul 4 al Capitalei s-au deschis în această dimineată, în condiții de maximă siguranță.

Astfel, cei care vor alege să-și petreacă week end ul în aer liber, se pot plimba în cele două parcuri aflate în administrarea Primăriei Sectorului 4, (Lumea Copiilor și Orășelul Copiilor) respectând în continuare, regulile în vigoare, mai exact distanța de 1,5 – 2 metri față de celelalte persoane și socializarea în grupuri mici.

Cât privește grija autorităților față de cetățeni, primarul Daniel Băluță a dispus ca toate parcurile să fie igienizate încă o dată, înainte de redeschiderea acestora.

Citește și: Primăria Sectorului 4 a demolat unul dintre restaurantele din Parcul Orășelul Copiilor/ Cum a ajuns Nicușor Dan să conteste decizia

Motiv pentru care, în cursul nopții trecute precum și în această dimineață, au avut loc ample acțiuni de dezinfecție. Astfel, peste 100 de angajați ai ADP au intervenit cu atomizoare pentru a igieniza aleile, zonele verzi și mobilierul urban. S-a utilizat peroxidul de hidrogen, o substanța nepoluantă.

Totodată, în vederea respectării regulilor de distanțare, au fost suplimentate efectivele de ordine publică ale Poliției Locale Sector 4, agenții locali urmând să patruleze în permanență în parcurile aflate în administare.

Mai mult, pentru a putea acoperi mult mai rapid suprafața acestora, polițiștii vor avea în dotare 8 mașini electrice precum și 10 trotinete electrice. Tot de astăzi, este permis și accesul la plaja publică ecologică amenajată în Orășelul Copiilor.

Primăria Sectorului 4 a demolat unul dintre restaurantele din Parcul Orășelul Copiilor/ Cum a ajuns Nicușor Dan să conteste decizia

Primăria Sectorului 4 a demolat vineri restaurantul Medieval din Parcul Orășelul Copiilor, un imobil cu parter și mansardă, în mijlocul parcului, unde locuiau proprietarii.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, spune că imobilul era construit ilegal pe domeniul public. Deputatul Nicușor Dan și candidat la Primăria Capitalei a transmis într-un comunicat de presă că Primăria Sectorului 4 demolează ilegal construcția, deoarece proprietarul a contestat dispoziția de demolare, iar procesul încă nu a ajuns la final.

Inițial, în urmă cu peste 20 de ani, în locul restaurantului Medieval era o căsuță de 80 mp. Aceasta a aparținut înainte de anul 1998 companiei Librării SA, apoi a fost vândută către alte persoane fizice care la rândul lor au revândut-o. În 2013, primarul Cristian Popescu Piedone a emis o autorizație de construire pentru ”recompartimentări interioare, închidere și extindere terase acoperite”, iar rezultatul a fost o clădire în toată regula, cu parter și etaj, cu o suprafață desfășurată de 378 mp.

Această metodă a fost folosită la toate terasele din parc, iar spațiul verde s-a umplut de construcții masive, un lucru inacceptabil deoarece legea Spațiilor verzi interzice acest lucru. În plus, pe domeniul public se pot edifica doar construcții cu caracter provizoriu.

La finalul anului 2019, Primăria Sectorului 4 a emis dispoziție de demolare pentru imobil. Proprietarii au cerut în instanță suspendarea dispoziției, iar pe 28 februarie 2020 Tribunalul București a respins cererea.

”Chiar dacă lucrările de închidere şi extindere a teraselor au fost executate în baza autorizaţiei de construire nr. 476/ 15.10.2013, faţă de dispoziţiile art. 61 alin. 2 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 rezultă că lucrările respective nu pot avea decât caracter provizoriu, indiferent de materialele din care sunt realizate, fiind astfel supuse desființării în condițiile prevăzute de art 33 alin. 1 din Legea nr. 50/1991. Între construcția edificată în perioada 1975-1976 (conform susținerilor reclamantei), având o suprafaţă construită la sol de 81 mp și doar parter, care a făcut obiectul contractului de vânzare cumpărare din anul 1998 si construcția existentă în prezent, cu o suprafaţă construită la sol de 240 mp, compusă din parter si etaj, dobândită de reclamantă prin contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 266/22.03.2018, există diferențe semnificative, astfel că reclamanta nu se poate prevala de caracterul permanent al construcției edificate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 50/1991, construcţie care nu mai există în configurația inițială. (…) Conform contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 266/22.03.2018, reclamanta a dobândit odată cu construcția dreptul de folosinţă asupra terenului aferent constricției în suprafaţă de 81 mp, fiind vorba deci doar de terenul de sub construcţia iniţială, deşi în anul 2018 clădirea avea o suprafaţă construită la sol de 240 mp”, a reținut instanța.

Proprietarii au făcut recurs, iar procesul avea termen pe 4 mai 2020.

Primarul Daniel Băluță pentru a explica dacă terasa era amplasată ilegal în parc și de ce nu a așteptat și ultima decizie a instanței.

”După cum instanța ne-a spus în prima sentință, această construcție este una ilegală dintr-un motiv simplu, domeniul public nu se poate vinde, nimeni nu poate fi proprietar pe domeniul public, pentru că de la un chioșc de 81 de mp, într-o manieră absolut incredibilă, această construcție a crescut exponențial având aproape 300 de mp. Ca atare, nu am făcut altceva decât să implementăm decizia instanței. Modul în care s-a construit a fost unul în afara legii, ați văzut că inclusiv vegetația de lângă a fost afectată de această extindere, și ca atare, așa cum este firesc, terenul trebuie readus în circuitul spațiilor verzi ale parcului. Din anul 2016, contractul de închiriere cu Sectorul 4 a expirat și este foarte important ca nuanță juridică, nicio construcție ridicată pe domeniul public nu este definitivă. Orice construcție ridicată în baza unui contract de închiriere pe perioadă determinată, în mod evident, după cum legea spune, este o construcție provizorie. Faptul că în autorizația de construire din 2013 nu scrie că autorizația de construire este provizorie, probabil a fost o omisiune. Instanța a clarificat acest lucru, important este că legea spune că nimic din ce se construiește pe domeniul public nu este definitiv. Departamentul Juridic al Primăriei a considerat că trebuie să implementăm în regim de urgență această dispoziție a instanței și să demolăm construcția”, a explicat Băluță .

După începerea lucrărilor de demolare, deputatul Nicușor Dan și candidat la Primăria Capitalei a trimis un comunicat de presă în care acuză Primăria Sectorului 4 că demolează ilegal construcția unde ”funcționa un restaurant și locuința unei familii cu copii”.

”Primarul Băluță a început azi demolarea unui imobil din Orășelul Copiilor, în care funcționa un restaurant și locuința unei familii cu copii. Demolarea este ilegală din mai multe motive. Luni 4 mai Curtea de Apel București urma să judece suspendarea dispoziției de demolare. În tradiționalul dispreț față de lege, primarul Băluță s-a grăbit să demoleze, astfel încât să pună instanța în fața faptului împlinit. Proprietarii nu au apucat să își recupereze bunurile înainte de demolare. Clădirea demolată a fost construită în anii 70 și extinsă cu autorizație de construire emisă în 2013 de Primarul Sectorului 4. Dispoziția de desființare spune că este o construcție provizorie pe domeniul public, deși autorizația din 2013 este pentru o construcție definitivă”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Nicușor Dan.

Nicușor Dan mai întrebă de ce doar anumite terase din parc sunt demolate.

”Au fost mai multe astfel de demolări în Orășelul Copiilor. Mai multe hotărâri definitive ale instanțelor au constatat că dispozițiile de demolare au fost nelegale. Există mai multe dosare penale pe rolul Parchetului în care se cercetează de ce o parte din proprietățile din Orășelul Copiilor sunt demolate (fără o prealabilă despăgubire) iar altele sunt extinse”, se mai arată în comunicat.

Primarul Daniel Băluță îl acuză pe Nicușor Dan că ține partea celor care dețin construcția din parc.

”Domnul Nicușor Dan, reprezentant legal al Asociației Salvați Bucureștiul și reprezentat al publicului în Parlamentul României alege, în mod inexplicabil, să facă afirmații gratuite si să susțină fățiș persoane ce dețin construcții ilegale aflate în parc! Deputatul susține public faptul că imobilul a cărei demolare se execută astăzi ar fi fost construită în anii 70, deși în cuprinsul comunicatului pe care și-l asumă, afirmă, după doar câteva cuvinte, că ar exista însă și o autorizație de construire din anul 2013! Ne îndoim de faptul că domnul Dan nu ar cunoaște legislația specifică privind construcțiile aflate pe domeniul public, așa că pentru Sectorul 4, este total surprinzător faptul că deputatul, în demersul său de susținere a unor persoane ce au construit ilegal într-un parc, livrează publicului încă o informație falsă, precum cea ce arată că o construcție dintr-un parc public ar putea fi domiciliul legal al unei familii”, se arată într-un comunicat transmis de Primăria Sector 4.

Nicușor Dan a declarat că își dorește ca demolarea teraselor din parcuri să se facă legal.

”Eu am câțiva ani de când apăr spațiul verde, sunt pentru construirea în interiorul parcurilor și a spațiilor verzi în limita legală. Este clar că în Orășelul copiilor procentul acesta este depășit. Dar trebuie să respectăm legea. Cei care au construit nu sunt cei care sunt demolați azi. Dacă vrem să facem curățenie în Orășelul Copiilor, în Herăstrău, în zona de cârciumi, și vrem să ne ducem în procentul legal de 10%, trebuie în primul rând să expropriem, să demolăm cu autorizație și banii pe care autoritatea publică îi cheltuie pentru a aduce parcul la starea inițială, să-i inpute în primul rând celor care au dat autorizațiile de construire și celor ca au obținut autorizațiile, dar mai puțin”, a declarat acesta.

Întrebat dacă autorizația de construire emisă de primarul Piedone în 2013 pentru terasa din parc este legală, acesta spune că nu a consultat documentul.

”Eu nu am văzut autorizație, fiindcă suntem într-o perioadă în care toată lumea stă în casă, și contactul cu autoritățile este cât mai mic, sunt niște procese pe fond care să decidă dacă dispoziția de demolare este legală sau nu. Tot ce am spus eu este că în acest moment, când inclusiv accesul în parc este interzis pentru toată lumea, nu este rezonabil să se demoleze cu o dispoziție care spune că o construcție definitivă este provizorie, pe care primarul poate să o demoleze oricând”, a mai spus Nicușor Dan.

Întrebat de ce nu demolează și restul teraselor din parc, primarul Daniel Băluță spune că va demola tot ce este construit ilegal.

”Aceasta nu este prima operațiune de demolare din parc. Am avut un hotel construit ilegal în interiorul parcului, pe care l-am demolat, o situație identică cu aceasta, un chioșc de înghețată de 8 mp care s-a transformat într-o construcție de peste 300 mp, l-am demolat. Aceasta este a treia speță și rând pe rând vom continua să readucem în normalitate toate situațiile de genul acesta. Vă pot asigura de următorul lucru, absolut toate construcțiile care au probleme de genul acesta, sunt construite ilegal, sunt extinse ilegal, vor avea aceeași soartă. Cu certitudine nu dorim să mai dăm autorizații de construire pentru terase în incinta Orășelului Copiilor, și nici nu am dat până în acest moment”, a declarat DanielBăluță .

În Sectorul 4- Amplă campanie de dezinfecție a scărilor și aleilor de bloc, a locurilor de joacă și a spațiilor verzi

Pentru aceasta, 80 de echipe speciale, dotate cu atomizoare și alte echipamente specifice vor acționa pe raza Sectorului 4, pentru a dezinfecta scările și aleile de bloc, locurile de joacă și spațiile verzi din apropierea locuințelor.

Acestora li se vor adauga 60 de autospeciale și alte 10 echipaje dotate cu echipamente ce pulverizează în aer substanțe dezinfectante, care vor acționa, în special în zona locurilor de recreere.

Citește și: VIDEO- Parcurile și locurile de joacă din sectorul 4, s-au închis în perioada stării de urgență

Totodată, alte 200 de persoane vor putea interveni, daca situația o va impune. Pentru acțiunile de dezinfecție se vor folosi soluții pe bază de peroxid de hidrogen, non-toxice și prietenoase cu mediul înconjurător.

Aceasta nu este singura măsură luată de Primăria Sectorului 4 pentru a stopa răspândirea infecțiilor cu noul tip de coronavirus. Pe raza sectorului, intervine deja o unitatea specială, formată dintr-un număr de aproximativ 350 de oameni dotați cu echipament de protecție (mască, combinezoane, mănuși, botoșei) și un număr de 60 de autoutilitare echipate corespunzător, pentru spălarea și dezinfectarea arterelor de circulație. În prima săptămână, aceste echipe, care lucrează non-stop, în ture, au aplicat zilnic tratamente specifice de igienizare, atât pe marile bulevarde cât și pe străzile dintre blocuri.

VIDEO- Parcurile și locurile de joacă din sectorul 4, s-au închis în perioada stării de urgență

Decizia autorității locale privește atât parcurile pe care le are în administrare (Parcul Lumea Copiilor și Parcul Orășelul Copiilor), cât și cele aproximativ 250 de locuri de joacă pentru copii aflate în vecinătatea blocurilor de locuințe, precum și spațiile de relaxare destinate oamenilor de vârsta a treia (foișoarele și locurile de fitness în aer liber).

Măsura închiderii parcurilor și a locurilor de joacă va rămâne valabilă pe întreaga perioadă în care România se va afla în stare de urgență pentru o gestionare mai bună a situației generate de noul coronavirus.

Citește și: Primăria Sectorului 4 îi vizitează pe cei în carantină și le oferă ajutor

În aceste condiții, rugăm cetățenii să respecte cu strictețe recomandările autorităților medicale și de ordine publică și să limiteze la maximum posibil deplasările care pot fi amânate.

Reamintim faptul că potrivit ordonanței militare nr. 2/2020, începând de astăzi, de la ora 22.00, deplasările în afara domiciliului/rezidenței vor fi interzise pe timpul nopții și restricționate în timpul zilei pentru persoanele care nu au un motiv întemeiat pentru a-și părăsi gospodăria.

Primăria Sectorului 4 îi vizitează pe cei în carantină și le oferă ajutor

149 de persoane, aflate în autoizolare la domiciliu pe raza Sectorului 4, au fost din nou verificate în ultimele 24 de ore de către polițiștii locali.  În urma controalelor, la telefon și prin vizite în teren, toate cele 149 de persoane au fost găsite la domiciliile declarate.

Astfel de verificări au loc zilnic, pentru ca oamenii legii să se asigure că cetățenii care s-au întors în țară din zone de risc în privința infectării cu noul tip de coronavirus,
COVID-19 sau au luat contact cu persoane posibil infectate, respectă recomandările specialiștilor privind izolarea socială și implicit, limitarea numărului de noi îmbolnăviri.
Două sute de persoane cu domiciliul în Sectorul 4 trebuie să stea în autoizolare timp de 14 zile, potrivit DSP București. Dintre acestea, 12 nu au fost găsite acasă și s-au ales cu dosar
penal pentru zădărnicia combaterii bolilor. Alți 8 bucureșteni se află în autoizolare la adrese din alte sectoare, iar alți 6 sunt spitalizați. Totodată, 5 persoane se află în centrele de carantină din Capitală, iar 3 au ieșit din autoizolare.

Citește și: Daniel Băluță, decizie referitoare la ridicarea deșeurilor de la centrul de carantină din Sectorul 4

Totodată, cu ocazia acestor verificări, polițiștii locali vor distribui persoanelor aflate în autoizolare/carantină, saci menajeri speciali pentru colectarea deșeurilor posibil contaminate. Ulterior, aceste deșeuri vor fi preluate de către echipe de salubritate, dotate coresponzător, în pubele și mașini speciale pentru transportul substanțelor periculoase. Odată colectate, deșeurile sunt transportate, la o temperatură de -4 grade Celsius , la centrele de incinerare autorizate de la Craiova și Ploiești, pentru a fi distruse în mediu controlat.
Reamintim că, începând din această săptămână, Primăria Sectorului 4 are la dispoziție două autospeciale pentru ridicarea deșeurilor posibil contaminate, de la persoanele aflate în carantină sau în izolare la domiciliu de pe raza sectorului.

Pentru colectarea gunoiului, trecerile vor fi efectuate de două ori pe săptămână în fiecare locație, iar în cazul locațiilor mari, cum ar fi centrele de carantină, vor putea fi montate și containere speciale.
De asemenea, tot polițiștii locali vor prelua într-o primă fază, solicitările persoanelor aflate în autoizolare la domicilu sau în carantină, pentru alimente, medicamente sau produse de îngrijire personală.
Acestora, primăria le va pune la dispoziție bunurile necesare traiului.

De altfel, persoanele aflate în autoizolare la domiciliu/carantină sau persoanele în vârstă pot solicita sprijinul autorității locale sunând la 021.9441 – numărul unic de urgență la nivelul Sectorului 4,
disponibil 24 de ore din 24.

Daniel Băluță, decizie referitoare la ridicarea deșeurilor de la centrul de carantină din Sectorul 4

Primăria Sectorului 4 a decis ridicarea deșeurile de la centrul de carantină și de la persoanele aflate în izolare la domiciliu, cu două mașini frigorifice, cu temperatura de -4 grade.

Având în vedere că la nivelul Sectorului 4 avem 50 de persoane aflate în carantină și peste 200 de persoane aflate în izolare a apărut o necesitate importantă, cum reușim să gestionăm gunoiul menajer produs de acestea, care ar putea fi contaminat. Am decis ca regimul gunoiului colectat din aceste surse să fie identic cu cel al deșeurilor biologice. Împreună cu societatea de salubrizare am transformat două utilitare în două autospeciale, echipate corespunzător, capabile să facă transportul gunoiului contaminat. Fiecare mașină are o capacitate de 840 l, care reușesc să transporte deșeurile la temperatura de -4 grade”.

Citește și: Comunicat- Intervenția Crucii Roșii Române în pandemia (COVID-19)

Aceste mașini sunt operate fiecare de 4 angajați echipați corespunzător. După colectare, gunoiul este transportat la incinerator, reușind astfel să prevenim contaminarea altor deșeuri”, a explicat Daniel Băluță, primarul sectorului 4, într-o conferință de presă.

În Sectorul 4 se află un centru de carantină și 200 persoane izolate la domiciliu.

Comunicat- Intervenția Crucii Roșii Române în pandemia (COVID-19)

1

București, 14 martie 2020: Crucea Roșie Română, organizația umanitară cu expertiză în prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor și intervenția în situație de dezastre este în colaborare permanentă cu autoritățile centrale și locale și oferă sprijin logistic, uman și material pentru a consolida răspunsul țării noastre la amenințarea cu noul coronavirus (COVID-19).

Astfel, în funcție de solicitările și nevoile locale, Crucea Roșie Română asistă persoanele fără aparținători, aflate în autoizolare sau izolare cu produse alimentare de bază și pachete igienice, conform normelor și standardelor organizatiei în situații de urgență. Un pachet cu alimente de bază cântărește 12 kg, are valoarea de 90 de lei și asigura necesarul de hrană pentru o familie formată din 3 persoane, pe o perioadă de 2 săptămâni. Pachetul cu produse de igienă are valoarea de 60 de lei și conține atât produse de igienă personală cât și produse pentru igienizarea locuințelor.

Pentru persoanele aflate în spații de carantina, Crucea Roșie Română pune la dispoziția personalului calificat al autorităților locale materiale de primă necesitate dislocate din depozitele pentru situații de urgență ale organizației: alimente greu perisabile, apă, lenjerii, produse de igienă, produse de curățenie, materiale de informare etc.

Citește și: Măsuri DRASTICE în București: Instituţiile şi companiile din subordinea PMB nu mai lucrează cu publicul

Printr-un memorandum semnat cu Guvernul Românei, Crucea Roșie Română desfășoară o campanie națională de informare și conștientizare a populației pentru limitarea răspândirii pe teritoriul României a noului coronavirus. Numărul mare de voluntari și structura teritorială a Crucii Roșii Române permit accesul și desfășurarea campaniei prin distribuirea de materiale de informare la nivel național, atât în mediul urban cât și în rural. Până acum voluntarii Crucii Roșii Române au distribuit 10 000 de afișe și 150 000 de broșuri în instituții publice, spații cu aglomerări de persoane, puncte de frontieră etc. Campania de informare continuă în mediul online.

În acord cu misiunea și mandatul său, Crucea Roșie Română a făcut demersuri către donatori și parteneri, pentru a facilita accesul la produse de igienă unui număr cât mai mare de persoane sau instituții în nevoie.

“Crucea Roșie Română râmâne în continurea în prima linie a asistenței umanitare alături de cei aflați în nevoie. Mulțumesc voluntarilor Crucii Roșii Române care joacă un rol în stoparea răspândirii COVID19 și le transmit să fie în continuare vigilenți și responsabili”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române.

Mai multe companii naționale s-au alăturat campaniei Crucii Roșii Române cu fonduri substanțiale în vederea achiziției de materiale de strictă necesitate cum ar fi măști sanitare de unică folosință, mănuși, ochelari de protecție, dezinfectanți precum și aparatură medicală.

Crucea Roșie Română, îndeamnă populația să respecte sfaturile medicale ale autorităților competente și face apel la calm și rațiune. Panica generează daune mai grave decât posibilitatea reală de contaminare a virusului, declanșând comportamente care se pot dovedi contraproductive celor din jurul nostru. Recomandăm populației să evite mijloacele de transport în comun aglomerate și, dacă e posibil, să lucreze de acasă.

Măsuri DRASTICE în București: Instituţiile şi companiile din subordinea PMB nu mai lucrează cu publicul

Noi măsuri COVID-19 în Capitală. Instituţiile şi companiile din subordinea PMB suspendă temporar activitatea directă cu publicul Bucureştenii pot efectua plăţi online şi se pot adresa în continuare instituţiilor respective telefonic sau în format electronic, pe mail sau prin intermediul formularelor de contact de pe site.

Societatea de Transport Bucureşti, Compania Municipală Termoenergetica, Compania Municipală Imobiliară Bucureşti, Poliţia Locală, muzeele, bibliotecile şi alte instituţii municipale suspendă temporar activităţile de relaţii cu publicul.

Precizăm că în toate cazurile, perioada menţionată punctual se poate extinde, în funcţie de evoluţia situaţiei.

Măsurile au fost luate în contextul ultimelor cazuri COVID-19 şi a celor mai recente decizii adoptate la nivel naţional şi local pentru a preveni răspândirea noului virus, pentru a proteja sănătatea publicului şi a personalului angajat care vine în contact cu aceştia.

STB SA a suspendat pentru o săptămână activitatea directă de relaţii cu publicul. Societatea de Transport Bucureşti – STB SA şi-a suspendat pentru o săptămână activitatea de relaţii cu publicul, începând de miercuri, 11 martie, ora 12.00, accesul publicului fiind restricţionat în toate clădirile administrate de societate. Călătorii care vor să se adreseze STB SA, o pot face în scris, la adresa de e-mail info@stbsa.ro, iar pentru obţinerea de informaţii urgente pot apela numerele de telefon 021.9391 (informaţii referitoare la programul de circulaţie), 0213074426 (pentru comunicare inster-instituţională) sau 0213074180 (pentru probleme referitoare la titlurile de călătorie). STB SA anunţă pensionarii că activitatea de distribuire a cardurilor către aceştia va fi suspendată până când situaţia o va permite. Activitatea de vânzare a titlurilor de călătorie va continua la toate centrele, iar activitatea de control al titlurilor de călătorie va continua, cu personal redus. Programul de transport nu se modifică, STB SA asigurând parcul maxim de vehicule.

Citește și: Alertă la ADP Sector 4. Unul dintre pacienţii confirmaţi cu coronavirus a împărţit mărţişoare în 2 martie la 120 de persoane

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti suspendă în perioada 12 – 31 martie 2020 activitatea directă cu publicul. Cetăţenii se pot adresa instituţiei în scris, prin e-mail sau telefon. Astfel, începând cu data de 12 martie 2020, activitatea cu publicul a compartimentelor: Registratura, Relaţii cu publicul, Serviciul Clienţi, Serviciul Facturare, Urmărire debitori, a dispeceratelor de sector, precum şi activitatea de audienţe se modifică, aceasta urmând a se desfăşura prin telefon, poştă sau poştă electronică. Cetăţenii se pot adresa companiei noastre, în scris, sau prin e-mail la adresele relatii@cmteb.ro şi office@cmteb.ro, sau prin intermediul formularului de contact (https://www.cmteb.ro/contact-formular.php). Pentru sesizări legate de funcţionarea sistemului de termoficare, cetăţenii au la dispoziţie numărul de urgenţă 031.9442 şi pentru orice informaţii numărul TELVERDE 0800.820.002.

În cadrul Direcţiei Tehnice-Dezvoltare, documentaţiile tehnice privind emiterea avizelor PUZ, PUD, AMPLASAMENT, TRASEU, INFORMARE se depun doar online la adresa de e-mail avize@cmteb.ro.

Activitatea cu publicul (cu excepţia angajaţilor) a Casieriei din sediul din strada Cavafii Vechi nr. 15, Sector 3 se închide în perioada 12-15 martie, măsura fiind decisă cu posibilitatea prelungirii. Cetăţenii sunt rugaţi să utilizeze cu prioritate modalităţile de plată on-line. Accesul vizitatorilor va fi limitat, pe cât posibil, din motive de siguranţă, fiind permis doar in caz de urgenţă şi în situaţia în care problema nu poate fi soluţionată prin canalele de comunicare enumerate mai sus.

Compania Municipală Imobiliara Bucureşti SA a decis suspendarea activităţii cu publicul la Casieriile CMIB SA, din str. Aristide Demetriade, nr. 2, sector 1, Bucureşti, în perioada 12-20 martie, cu posibilitatea prelungirii acestui interval. Astfel, activitatea de încasare a chiriilor, ratelor şi taxelor de concesiune pentru imobilele aflate în proprietatea Municipalităţii se va realiza exclusiv prin mijloacele alternative de plată, puse la dispoziţie de Compania Municipală Imobiliara Bucureşti: cont deschis la Banca Comercială Română pentru efectuarea plăţilor prin transfer bancar, plata la casieriile BCR sau la pay-point-urile din sucursalele BCR, care au instalate astfel de echipamente bancare ori la staţiile SelfPay instalate în multe centre comerciale din Bucureşti. De asemenea, solicitările clienţilor – inclusiv cele privind transmiterea unor facturi şi calcularea unor penalităţi – vor fi trimise şi procesate online, la adresa de email office@cmibsa.ro.

Biblioteca Metropolitană Bucureşti anunţă, de asemenea, închiderea tuturor filialelor sale pentru public, până la 31 martie.

Muzeul Municipiului Bucureşti suspendă orice activitate cu publicul în intervalul 10-31 martie. Ca urmare a recomandărilor oficiale, Muzeul Municipiului Bucureşti (MMB) anunţă suspendarea tuturor activităţilor cu publicul în perioada 10-31 martie 2020. Măsura este valabilă pentru toate unităţile MMB deschise în acest moment: Palatul Suţu, Casa Filipescu-Cesianu, Muzeul de Artă Populară Nicolae Minovici, Observatorul Astronomic Vasile Urseanu, Muzeul Theodor Aman, Colecţia de Artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Muzeul George Severeanu, Muzeul Frederic Storck şi Cecilia Cuţescu-Storck, Muzeul Victor Babeş şi Biblioteca Muzeului Municipiului Bucureşti.

Direcţia Generală de Poliţie Locală a Municipiului Bucureşti suspendă activitatea directă cu publicul pentru persoane fizice si juridice în perioada 11-20 martie, aceasta urmând a se desfăşura numai prin corespondenţă electronica şi telefonică. Cetăţenii care vor să depună petiţii sau alte documente au la dispoziţie adresa de email registratura.secretariat@plmb.ro şi numărul de telefon 021.539.14.79, in intervalul orar 08.00- 16.30, de luni pana joi, iar vineri între orele 08.00- 14.00. Totodată, cetăţenii care nu au adresă poştală electronică pot depune documentele prin poşta/curier pe adresa din Bd. Libertăţii nr. 18, bloc 104, sector 5.

Şi alte instituţii municipale au adoptat măsuri privind activitatea de relaţii cu publicul:

Centrul pentru Seniori al Municipiului Bucureşti derulează activitatea cu publicul, în intervalul 16-31 martie, exclusiv în mediul online! Începând de luni, 16 martie, se suspendă activitatea Biroului de Relaţii cu Publicul al CSMB, situat în B-dul 1 Mai, nr. 28, sector 6.

Dă dosarele de înscriere din cadrul proiectelor permanente derulate de CSMB vor putea fi depuse online, la următoarele adrese de email:

– Pentru LUMINA OCHILOR, CEA MAI IMPORTANTĂ. Ochelari pentru vârsta a treia: luminaochilor@cs-mb.ro
– Pentru ÎMPREUNĂ DE-O VIAŢĂ. Aniversarea Căsătoriei – 25, 50 şi 75 ani: aniversareacasatoriei@cs-mb.ro
– Pentru VIEŢI CENTENARE: vieticentenare@cs-mb.ro
– Pentru ÎNVINGE CANCERUL COLORECTAL. Un test pentru viaţă: testfit@cs-mb.ro

Documentele trebuie completate, semnate, înscris pe fiecare dintre ele „Conform cu originalul” şi scanate, ulterior trimise pe email-ul corespunzător proiectului. Pentru mai multe informaţii, cetăţenii pot apela numerele de telefon: 0784.253.108 / 0785.199.197 / 0786.980.726.

Biroul de Relaţii cu Publicul al Centrului pentru Tineret al Municipiului Bucureşti din Şos. Ştefan cel Mare nr. 38 îşi suspendă activitatea în perioada 12- 31 martie 2020. Pentru mai multe informatii, cetăţenii au la dispoziţie numărul de telefon 0721.776.018 sau la adresa de email constituireafamiliei@ctmb.eu

Notă: Dosarele care au termen limită în perioada suspendării activităţii se vor putea depune după data de 01 aprilie.

La PROEDUS – Centrul de proiecte educaţionale şi sportive al Municipiului Bucureşti – activitatea cu publicul se va realiza exclusiv online, începând din 11 martie, până la o dată ce urmează a fi comunicată ulterior.

În perioada 11-31 martie, la nivelul Creart se suspendă activitatea de relaţii cu publicul la sediu, audienţele, şedinţele de lucru de orice fel, inclusiv pentru organizarea manifestărilor cultural artistice). Pentru persoane fizice şi juridice, fluxul documentelor se va desfăşura numai prin corespondenţă poştală sau electronică. De asemenea, accesul în instituţie se realizează restricţionat, cu respectarea strictă a măsurilor preventive de igienă.

Şcoala de Artă Bucureşti a suspendat temporar cursurile, în perioada 9-31 martie.

Administraţia Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic suspendă activitatea cu publicul la sediul instituţiei în perioada 11-20 martie. În acest interval, activitatea cu publicul se va derula exclusiv online. Orice solicitare poate fi trimisă pe adresa de e-mail a instituţiei, office@amccrs-pmb.ro, iar Serviciul call-center, 021-9529, va fi activ în continuare, pentru ca bucureştenii să poată obţine informaţii.

Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic suspendă, între 11 şi 20 martie, activitatea directă cu publicul, audienţele, concursurile. Activitatea de relaţii cu publicul se va desfăşura numai prin corespondenţă poştală sau electronică. Totodată, se suspendă audienţele, concursurile de ocupare a posturilor vacante şi toate activităţile care care implică interacţiunea cu persoane din exteriorul Administraţiei.

Administraţia Cimitirelor şi Crematoriilor Umane a suspendat în perioada 12-16 martie programul de lucru direct cu publicul şi va asigura în această perioadă doar serviciile de înhumare şi incinerare.

Administraţia Fondului Imobiliar suspendă activitatea de lucru direct cu publicul în perioada 11-22 martie. Cetăţenii care doresc să contacteze AFI au la dispoziţie adresa de email afi@pmb.ro, numărul de fax 021.311.23.80 şi numerele de telefon 021.315.68.40, 021.315.68.47 şi 021.315.68.48. Eliberarea documentelor se va face doar pe bază de programare telefonică prealabilă, de marţi până joi, în intervalul orar 11.00 – 14.30. În cazul plăţilor, vă rugăm să utilizaţi metodele alternative, virament bancar, internet banking sau să dispuneţi plata prin mandat poştal.

Administraţia Grădina Zoologică Bucureşti suspendă activitatea directă cu publicul in perioada 11-20 martie inclusiv, cu posibilitatea de prelungire.

VREMEA ÎN BUCUREȘTI

Bucharest
overcast clouds
19.3 ° C
20 °
17.8 °
48 %
1.5kmh
97 %
Mon
21 °
Tue
14 °
Wed
21 °
Thu
24 °
Fri
29 °

ULTIMELE ȘTIRI